Senaste nytt

Diverse nyheter från IAG kapitalmarknadsdag 2016

Varifrån kommer kommentarerna i originalinlägget? IAG själva? För hur funderar man när man skriver så här "This means that British Airways A320 aircraft will have the same number of seats as easyJet." Är det något att skryta över, ens för investerare??

Känns ju som om 218 stolar i en A321 är förbenat jä*la trångt... :(

Och min personliga tolkning av "best nights sleep" innebär att man tar bort ALL service på nattflygen från USAs östkust. Kanske delar ut en liten påsa innan ombordsstigning. Allt i namnet av att maximera sovmöjligheterna. Jag hoppas jag har fel...

Jag snubblade över det här igen, det låter som att de tänker slå ihop alla lojalitetsprogram till ett,
lär väl knappast bli ett "Best of" scenario.
Avios – BAEC, Iberia Plus and Meridiana Club to move onto the Avios IT platform during 2017

Av det som de hotade med är följande redan genomfört:

Club Europe to be launched on domestic flights

Lanseras 1:a april

More aggressive tailoring of short-haul network to reduce flights to business cities in the summer and replace with flights to leisure destinations (a 3-route trial increased load factor from 43% to 86%)

massor av nya sässongsrutter från Manchester, Edinburgh, Birmingham osv.

new LGW lounge opens in Jan 2017

japp

Dags för 2017
http://phx.corporate-ir.net/Externa...9MzkzMjE1fENoaWxkSUQ9LTF8VHlwZT0z&t=1&cb=6364

"New top tier Club World seat in development; rollout from 2019"

"B787 densification"

"Customer improvements planned for BA and IB programmes"

"Progressive introduction of Dynamic Pricing from 2018"

"747 fleet to be refurbished from 2018 but phased out by 2024 "

" Option exercise preference for current gen (A330) over new gen (A350 / B787)"

" B777-200 life extension"

"Second hand SH and LH aircraft"

" Fleet harmonisation"

"3 more B777-300"

" Lounge refurb. JFK, Rome & Aberdeen"

"Improved catering in every cabin" - "New" long-haul catering starts January 2018 "greater quantity and improved quality....new and better snacks."

HFP har en sammanfattning
IAG news from the Capital Markets Investor Day

Det är lite "kul" att läsa hur de på en bild säger att de skall vara ett "premium brand för alla" och när så CFOn presenterar så är han stolt över hur de gör sina flygplan allt trängre...

Toppen