Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, då förstår jag inte alls vad du försöker beskriva. Att föra över pengar till den som har en 2-4-1-voucher ser jag ingen vits med.

Jaha, då förstår jag inte alls vad du försöker beskriva. Att föra över pengar till den som har en 2-4-1-voucher ser jag ingen vits med.

Ni missuppfattar varandra.
Mia menar antagligen precis som du men skrev fel.

Däremot undrar jag hur tallin kan hjälpa i det fallet ? Finns det bevis på att man kan applicera en 2-4-1 med någon annans poäng ?

Om den personen som har en 2-4-1 bara har poäng för att resa ekonomi till USA så kan man föra över poäng från en annan person som har mycket poäng. Då kan man ta sig både längre och/eller i en högre klass. Ring kundtjänst i Tallinn på 018-4809167 och kolla hur mkt det skulle kosta att föra över det antal poäng som ni behöver ytterligare. Sedan gäller det så klart att hitta platserna också. För att göra överföringen behöver de vet från vilket Eurobonuskonto och till vilket konto. För att identifiera dig hos kundtjänst behöver de en verifieringskod. Har du inte koll på vad den är så skickar de en ny via e-post under tiden ni samtalar.

Om den personen som har en 2-4-1 bara har poäng för att resa ekonomi till USA så kan man föra över poäng från en annan person som har mycket poäng. Då kan man ta sig både längre och/eller i en högre klass. Ring kundtjänst i Tallinn på 018-4809167 och kolla hur mkt det skulle kosta att föra över det antal poäng som ni behöver ytterligare. Sedan gäller det så klart att hitta platserna också. För att göra överföringen behöver de vet från vilket Eurobonuskonto och till vilket konto. För att identifiera dig hos kundtjänst behöver de en verifieringskod. Har du inte koll på vad den är så skickar de en ny via e-post under tiden ni samtalar.
Med andra ord så menar du att det går att föra över poäng från en person till en annan person, inte pengar.

Man behöver inte ringa för att fråga vad det kostar, det går att räkna ut i förväg. Kommer inte ihåg på rak arm vad kostnaden är, men det står på Eurobonus hemsidor.

Behöver man verkligen ringa för att göra en överföring och gör verkligen Tallin det?

Jag lyckades med två awardbokningar förra veckan. Jag är bosatt i Miami, och kommer att flyga via till San Francisco via Atlanta med Delta (kostade 11 dollar när jag brände en massa skymiles). Sedan vidare till Auckland med Air New Zealand i Business Premier. Kostade 70.000 EB-poäng och 2900 kr i skatter och avgifter. Ska bli kul, har läst mycket bra om Air New Zealands produkt, det blir tyvärr bara en vanlig 777-200/300 ER då deras 787-or inte trafikerar USA.

Hej,

Första gången vi åker med 2-4-1.

Vi funderar på Stockholm till Tokyo via Köpenhamn.

Kostar det då (i business) 100 000 + 20 000?
När borde man börja kolla på själva bokningen om man vill åka i mitten/slutet av april?

Tack för hjälpen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen