Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Enligt Day counter, 330 dagar från idag är 2017-SEP-26 så det bör inte vara några problem att boka Star Alliance award för flygningar i augusti 2017 så länge det finns tillgängliga platser.

Screenshot20161031 01 DC.png

OBS: Vissa flygbolag har Blackout på bonusresor. T ex Asiana har sådan.

Asiana Airlines

• Gilla
Reactions: ahh
Är det mer än 330 dagar ut så kan det vara tveksamt, men här känns det rätt uppenbart att du pratade med "kundtjänst". (Dvs ring igen!)
Ring igen.
Det ska finnas tillgängligt 330 dagar i förväg så länge som flygbolaget i fråga har släppt award platser.

Pratade med Tallinn tidigare. Det var helt enkelt någon som inte orkade ta tag i min bokning och hittade på något. Ringde på nytt. First med Thai och Asiana bokat. First first sommaren 2017 med andra ord! =)

Nej, personen hörde omöjligt fel. Efter att jag angivit utresedatum till 1 augusti 2017 blev det stopp - det var ju nästan 10 månader i förväg och så långt i förväg går det inte att boka. Exakt när *A-awards släpps kunde jag inte få svar på men efter nyår någon gång borde det gå bra.

Det låter som att jag ska ringa på nytt.
Om det finns award ska det gå att boka, om du ser de via United så finns ju någon form av award där. Om agenten inte ens bemödar sig med att söka och ändå är tvärsäker på att det inte finns awards är det nog bara lägga på och ringa igen till man får prata med någon annan.
Det du råkade ut för har jag aldrig hört någon annan rapportera

Om det finns award ska det gå att boka, om du ser de via United så finns ju någon form av award där. Om agenten inte ens bemödar sig med att söka och ändå är tvärsäker på att det inte finns awards är det nog bara lägga på och ringa igen till man får prata med någon annan.
Det du råkade ut för har jag aldrig hört någon annan rapportera
Nej, det verkar mycket konstigt. Men det kan uppenbarligen hända. Personen jag pratade med orkade väl inte, det är ju trots allt måndag. ;) Ringde iaf 018-numret och kom till engelsktalande person i vad jag utgår från var Tallinn.

När jag ringde på nytt, till samma nr, fanns det inte en sekund av tvekan utan jag fick ett strålande bemötande och även hjälp att hitta en alternativ väg pga problem med för många legs på hemvägen på den resa jag föreslog.

Jag kollar award resa på Uniteds hemsida från USA till Brasilien och enligt Star Alliance routemap är det endast GRU som är aktuellt från USA. Jag har hittat från SFO med mellanlandningar i YTO, WAS. Min fråga är om jag då kan söka på separata flyg YTO och WAS och då stanna några dagar eller en vecka på varje ställe?

Jag kollar award resa på Uniteds hemsida från USA till Brasilien och enligt Star Alliance routemap är det endast GRU som är aktuellt från USA. Jag har hittat från SFO med mellanlandningar i YTO, WAS. Min fråga är om jag då kan söka på separata flyg YTO och WAS och då stanna några dagar eller en vecka på varje ställe?
Om din avreseort är San Francisco (SFO) och destination är Sao Paulo (GRU), finns det risk att det inte går att flyga via Washington (WAS) efter du har flugit via Toronto (YTO), i alla fall som en biljett.

Det bryter mot cabotage-reglerna.

Om det ska vara på samma biljett så kan du stanna max 24 timmar på en bytesflygplats

Om din avreseort är San Francisco (SFO) och destination är Sao Paulo (GRU), finns det risk att det inte går att flyga via Washington (WAS) efter du har flugit via Toronto (YTO), i alla fall som en biljett.

Det bryter mot cabotage-reglerna.

Tack för svaret. Cabotage-reglerna? Så den rutten fungerar inte trots att den dyker upp som award resa hos United? Jag tänker bara att USA och Kanada båda tillhör nordamerika.

Tack för svaret. Cabotage-reglerna? Så den rutten fungerar inte trots att den dyker upp som award resa hos United? Jag tänker bara att USA och Kanada båda tillhör nordamerika.
Du flyger alltså, San Francisco ->Toronto -> Washington -> Sao Paulo.

I detta fall, sträckorna San Francisco -> Toronto -> Washington bryter Cabotage-reglerna.
Du flyger USA->Kanada->USA sedan flyger du vidare till Brasilien. Det får man inte göra när man bokar som en biljett.

Om du bokar San Francisco ->Toronto och Toronto -> Washington -> Sao Paulo separat, blir det inte något problem.
Eller boka som San Francisco -> Washington -> Sao Paulo (om det finns tillgänglig plats).

Uniteds webbsida visar tillgängliga flighter utan att ta hänsyn till Cabotage-reglerna.

Toppen