Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej från SAS Gold på ARN T4!
Just landat från Umeå. Dags att vända norrut igen mot Kiruna... Verkar gå bättre för mig än för kompisen som åkte motsvarande igår. En timmes försening från Umeå gjorde att han missade dagflyget till Kiruna och blev ombokad till kvällsflyget 20:40 som går via - just det! - Umeå...

Hej från hilton executive lounge cph. Behöver något riktigt starkt idag efter den mest kastrofala arbetsdagen troligen i min karriär. Hade workshop ute hos kund och hårddisken small fem minuter in. Tack och god natt. Blev en demostration av systemet i tungor istället för demoburken jag preppat i en vecka.

Skål på er.

20161024_181715.jpg

Vem härifrån åkte SK440 CPH-GOT 19.50 igår?

Min familj har varit och hälsat på mig i Beijing och har rest SAS Business som jag bokat som award med Amex 2-4-1 och min syster åkte PEK-CPH-GOT igår på vägen hem. Hon berättade just för mig att hon "suttit bredvid en sån där poängperson som säkert skulle kunna förstå sig på dig när du ofta tänker allt i poäng" på CPH-GOT-benet. Han skulle snart göra 12 legs på 5 dagar (inklusive 2 nattflyg) för att få ett guldkort och hade även berättat om någon som åkt 7 gånger till Hong Kong inom 5 månader för att fixa ett EBD (det låter ju som att det är @palmen som han pratade om här).
;)

Vem härifrån åkte SK440 CPH-GOT 19.50 igår?

Min familj har varit och hälsat på mig i Beijing och har rest SAS Business som jag bokat som award med Amex 2-4-1 och min syster åkte PEK-CPH-GOT igår på vägen hem. Hon berättade just för mig att hon "suttit bredvid en sån där poängperson som säkert skulle kunna förstå sig på dig när du ofta tänker allt i poäng" på CPH-GOT-benet. Han skulle snart göra 12 legs på 5 dagar (inklusive 2 nattflyg) för att få ett guldkort och hade även berättat om någon som åkt 7 gånger till Hong Kong inom 5 månader för att fixa ett EBD (det låter ju som att det är @palmen som han pratade om här).
;)
Jag körde dock 6 Hong Kong på 5 månader för att få EBD (plus några ströflighter som man ändå får in på kontot). Men det kan säkert varit mig han pratade om.

hej från Galleries First Heathrow Terminal 3 på väg till Los Angeles med American Airlines, aldrig provat deras business på 777-300 tidigare skall bli intressant, laddar med en Jonny Gångare blå....

Tyvärr så var Cathay loungen fortfarande stängd för renovering

Hej från Lufthansa Senator Lounge vid K11 MUC. Första gången för Herr Nilann och mig att ta oss ut till satelliten.
Vi har rest med Lufthansa GOT-MUC ett antal gånger sedan april 2016, när man öppnade satelliten och ändå alltid hamnat vid G gate.
Om jag har förstått det rätt skulle satelliten minska antalet bussgater i G , vilka har varit de mest vanliga med Lufthansa Cityairline GOT-MUC, men vi har inte sett någon förändring.
Idag reser vi med SAS, MUC-CPH-GOT, som som vanligt går från G gate.

Loungen vid K11 är riktigt ljus och trevlig, och helt klart värd att lägga max 10 minuter på från G till K.
God champagne men lite dåligt utbud på maten. Det brukar vara mer att välja på på Senator loungen vid G24.
Det ena utesluter inte det andra, snart dags att ta oss vidare till G.

Hej från Sas Lounge Göteborg. Dags att åka till Peking med damen! Är ute i väldigt god tid, 4 timmar före avgång, men det är helt klart roligare att sitta här än hemma :-D

Välkommen hit!
Börjar bli lite småkyligt här nu, men har iaf varit hyfsad luft de senaste dagarna, så på det stora hela tycker jag det är en bra tid att besöka.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen