Senaste nytt

Saknar Eurobonus nummer i bokning när award biljett bokas

Jaha, du snackar om dubbeldipsregeln, den kände jag till och det är inte mer än rätt tycker jag. Tråden handlar dock inte om det utan om något helt annat. Har väldigt svårt att tro att du inte har tillgång till fasttrack vid awardbokning om du kan visa upp ditt Eurobonuskort eller om du för den delen av någon anledning inte får tjäna poäng men ändå vill använda ditt (privat intjänade) Eurobonuskort för att komma åt fasttrack och lounge.
Logiskt bör man ha tillgång till fast track på award med SAS om man är EBG eller högre. Ska man dock få tillgång till SAS fast track på Kastrup på award bokad med ett annat *A program än SAS och att man inte flyger SAS från Kastrup? Gråzonen är ganska... grå...

Double dip är det väl ändå inte eftersom man inte har för avseende att samla poäng i två program, bara samla i ett men använda förmåner från ett annat.

Logiskt bör man ha tillgång till fast track på award med SAS om man är EBG eller högre. Ska man dock få tillgång till SAS fast track på Kastrup på award bokad med ett annat *A program än SAS och att man inte flyger SAS från Kastrup? Gråzonen är ganska... grå...

Du kan ju lägga in valfritt program i valfri awardbokning. Award är ju som en vanlig biljett, men i en bokningsklass som inte ger några poäng.

Double dip är det väl ändå inte eftersom man inte har för avseende att samla poäng i två program, bara samla i ett men använda förmåner från ett annat.
Man kanske kan kalla det "både äta kakan och ha den kvar" istället. Jag förstår SAS i detta avseende. Tråden handlar dock inte om det men det finns andra lämpliga trådar för detta, t.ex. denna: Ej tillåtet med ett bonuskort på flyget och annat i loungen | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Ja?

Men om man har rätt till fast track genom ett annat program så kan man lägga in det istället. Reglerna för fast track är ju samma oavsett om det är award eller revenue.
Bara EBG/EBD/EBP ger rätt till SAS fast track på Kastrup... eller plus/business med SAS.

Dvs award med SAS i X bokat genom exempelvis M&S där man inte har sitt EBG (eller högre) inlagt ger inte SAS fast track

Toppen