Senaste nytt

Saknar Eurobonus nummer i bokning när award biljett bokas

matado

Medlem
Är det skit bakom spakarna, eller är det SAS IT bug som gör att mitt Eurobonus nummer aldrig kommer med i bokningen när man bokar award resa på sas.se? Detta även när man checkat in via SAS appen.

(Vilket innebör att Fast track och seat blocking inte fungerar, samt lounge access endast efter att visat fysiskt kort)
 

agehall

Medlem
Är det skit bakom spakarna, eller är det SAS IT bug som gör att mitt Eurobonus nummer aldrig kommer med i bokningen när man bokar award resa på sas.se? Detta även när man checkat in via SAS appen.

(Vilket innebör att Fast track och seat blocking inte fungerar, samt lounge access endast efter att visat fysiskt kort)
Näe, det är SAS som oftast (alltid) super bort det. Hämta boardingkort vid en bemannad disk så fixar de in det i boardingkorten.
 

mha321

Medlem
Det alternativet kan man inte välja när man bokar genom kundtjänsten/Tallinn, väl?
Just vid bokning genom tallinn har jag ganska ofta faktiskt fått med eb numret. Däremot bara på star alliance legs och inte på de som flygs av sas. Vilket ännu mer tyder på att set någonstans finns en underliggande begränsning i systemen.
 

agehall

Medlem
Just vid bokning genom tallinn har jag ganska ofta faktiskt fått med eb numret. Däremot bara på star alliance legs och inte på de som flygs av sas. Vilket ännu mer tyder på att set någonstans finns en underliggande begränsning i systemen.
Jag tror faktiskt mer på att de antar att numret ska överföras automatiskt när det är SAS men att de manuellt flyttar över det till andra *A-bolag i bokningen.
 

konsumtion

Medlem
Är det skit bakom spakarna, eller är det SAS IT bug som gör att mitt Eurobonus nummer aldrig kommer med i bokningen när man bokar award resa på sas.se? Detta även när man checkat in via SAS appen.

(Vilket innebör att Fast track och seat blocking inte fungerar, samt lounge access endast efter att visat fysiskt kort)
Du kan själv skriva in ditt EB nummer i appen så att det registreras. Dock undrar jag om EB numret ens ska komma med när du bokar en award resa,? För du ska ju inte få poäng då, utan du spenderar ju poäng.
 
Toppen