Senaste nytt

SAS Diners Club

011430121

Medlem
Fick ett brev idag
IMG_0773.JPG
 

Sakoz

Medlem
Samma brev kom till mig idag. Men för min del kan Diners fara åt fanders, har haft kortet sedan 1998. Och efter att börjat använda Billhop och satt över pengar till kontot så jag haft tillgodo saldo, därefter får jag arga och hotafulla samtal från SEBs kreditabdelning om missbruk. Och när man ifrågasätter dem kan De i alla fall inte bemöta det man säger. Enligt SEB så "lånar" man pengar till "att betala räkningar" således fejkar utökad kredit. Nä... så jag är bra less på dem. Har inte ens någpn kredit/delbetalning på Diners.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

tomle

Medlem
Ja då är ju Diners värdelöst. Kan jag lika gärna betala med Amex och om det inte går, Mastercard om nu intjäningen är densamma.
 

Filip

Medlem
Totalt usel ändring, förstår inte hur de tänker. Antingen så ryker Mastercardet snart eller så avvecklar de Dinerskortet inom ett år.
 

Glenn E

Medlem
Har det nåt med avgiftreglering på kort att göra? att de inte kan ge mer poäng? Kommer nåt liknande att ske på Amex?
Jag fick det förklarat för mig att det beror på att de inte har något samarbete med sas längre.
SAS Diners Club kortet kan inte nytecknas.
Jag blev rekommenderad Mastercard istället.

SAS Amex poängintjäning kommer vara oförändrad 2017.
 

NotRyan

Medlem
Samma brev kom till mig idag. Men för min del kan Diners fara åt fanders, har haft kortet sedan 1998. Och efter att börjat använda Billhop och satt över pengar till kontot så jag haft tillgodo saldo, därefter får jag arga och hotafulla samtal från SEBs kreditabdelning om missbruk. Och när man ifrågasätter dem kan De i alla fall inte bemöta det man säger. Enligt SEB så "lånar" man pengar till "att betala räkningar" således fejkar utökad kredit. Nä... så jag är bra less på dem. Har inte ens någpn kredit/delbetalning på Diners.
Så resonerar dom ju också vad gäller SAS EB Mastercard, så SEB Kort rent generellt kan fara åt fanders tycker jag....
 

FF#1

Medlem
Sa upp mitt diners för snart 1 år sedan, får dock ett konto utdrag varje månad där det står att kortet är avslutat men att jag har saldo 0,27 kr... Samt ett inbetalningskort.... Undrar hur länge de fortsätter med det...:)
 

konsumtion

Medlem
Jag fick det förklarat för mig att det beror på att de inte har något samarbete med sas längre.
SAS Diners Club kortet kan inte nytecknas.
Jag blev rekommenderad Mastercard istället.

SAS Amex poängintjäning kommer vara oförändrad 2017.
Under 2017 ja, men läste i en länk från någon i detta forum att det nog kommer påverka Amex också, men om jag fattat det rätt så hade de mest fått uppskov på interchange avgifterna utifrån deras struktur. Så jag skulle nog tro att denna försämring är av den anledningen (vilket gjort att Coop MMM har försämrats) som Diners försämrats, dvs interchange avgifterna.
 

Fredrik

Medlem
Sa upp mitt diners för snart 1 år sedan, får dock ett konto utdrag varje månad där det står att kortet är avslutat men att jag har saldo 0,27 kr... Samt ett inbetalningskort.... Undrar hur länge de fortsätter med det...:)

Tills du betalar? ;)

Lägger de på ränta också eller struntar de i det?
 
Toppen