Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

nja. Det är väl tänkt att den ska vara extra prioriterad. Hur det fungerar i praktiken när man är på flygplatser utanför Tyskland kan diskuteras.

Såhär ser det som oftast ut både på Swiss och Lufthansa i USA. Inte ovanligt att dessa väntar på resenärerna när man kommer genom passkontrollen.

988422ef7e542b2a390525922747c616.jpg

Kan säga att i Tokyo är det väldigt bra service för ankommande i First med Lufthansa. Senaste gången blev jag personligt eskorterad från gate genom immigration och sen fick hjälp med väska av bandet.

Så här ser prio tagen ut för pax som reser i First eller innehar ett HON-Circle.
20160528_195750.jpg

Jag vill ge ett annat tips, och det är presenter till fruar, sambo eller flickvänner hemma. Bygg upp en bra relation med crew, och fråga snällt när man närmar sig destinationen om det råkar finnas några extra La Prairie produkter kvar. T.ex kostar de fina produkterna på toan en tusenlapp på stan. Jag frågar ibland när jag behöver lite browniepoints på hemmaplan. Annars får @vega dessa, då hon uppskattar det.

Obs! Jag uppmanar om att fråga, och inte använda den s.k. "Five finger discount"
Väldigt bra tips! Jag frågade strax innan landning om La Prairie fanns till försäljning (tänkte att den formuleringen skulle öka mina chanser) :rolleyes:. "Tyvärr" fanns den inte att köpa men flygvärdinnan skulle höra med sin supervisor om jag kunde få den som en gåva. Och det gick vägen! :) Ett annat tips, om ni har barn, är att fråga om det finns någon leksak/mjukisdjur till barnen att köpa i FCT/FCL. Jag gjorde det och efter ett litet tag fick jag levererad Lufthansas maskot "Lu" till mitt bord. Både frugan och dottern blev överlyckliga över presenterna.
pilot.JPG

Väldigt bra tips! Jag frågade strax innan landning om La Prairie fanns till försäljning (tänkte att den formuleringen skulle öka mina chanser) :rolleyes:. "Tyvärr" fanns den inte att köpa men flygvärdinnan skulle höra med sin supervisor om jag kunde få den som en gåva. Och det gick vägen! :) Ett annat tips, om ni har barn, är att fråga om det finns någon leksak/mjukisdjur till barnen att köpa i FCT/FCL. Jag gjorde det och efter ett litet tag fick jag levererad Lufthansas maskot "Lu" till mitt bord. Både frugan och dottern blev överlyckliga över presenterna.
Visa bifogad bild 57395
Fantastiskt vad som kan hända om man bara är trevlig och frågar istället för att försöka "kräva" :)

Toppen