Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Aha. My bad.
Tolkade det som att han/dom menade att man fick gå landside igen om man skulle flyga vidare i C.
Läste igen och inser att jag missförstod.
Du tolkade helt rätt. De tyckte att jag hade FCT access som ankommande LH F från MEX, vidare med LH i C, men att limo TILL planet till Stockholm inte ingick... att jag skulle gå tillbaka till vanliga terminalen för att boarda.
Oklart hur de tänkte. Trolig tankevurpa.

Du tolkade helt rätt. De tyckte att jag hade FCT access som ankommande LH F från MEX, vidare med LH i C, men att limo TILL planet till Stockholm inte ingick... att jag skulle gå tillbaka till vanliga terminalen för att boarda.
Oklart hur de tänkte. Trolig tankevurpa.

Aha, fint.
Jag hade en sån resa förra veckan. Ankom med Lufthansa F och tog mig till FCT. Därifrån flög jag vidare till just Arlanda med Lufthansa C.
Det var inget snack om saken utan jag fick åka Porsche Cayenne från FCT runt hela flygplatsen (kändes det som) till planet som stod ute på plattan.
En trevlig upplevelse.

• Gilla
Reactions: bnr
Märk väl att det är bättre mat på FRA än MUC. FRA har DO/CO catering som MUC har inte.
Där håller jag inte med! Bara för att DO/CO sköter catering på FRA betyder det inte att den är bättre. Jag har fått långt bättre rätter i MUC än vad jag fått i FRA. I genomsnitt tycker jag dock att dom är likvärdiga.

Denna kalventrecote som serverades tillsammans med 2005 Torre Muga (FCL MUC) är den överlägset godaste rätt jag serverats i en lounge.
IMG_2914.JPG

Last edited:
FCT nej men FCL ja då de inte får köra till andra carriers.
Får de får dom men sen är viljan annorlunda. Vet en person som är 3 star HON-Circle som blev körd från FCL till en SAS avgång som stod på Apron. Dock som sagt gör han 160-180 flighter per år inom Lufthansa Group så då kanske de är lite villigare att ge han service än att låta han knata från FCL vid A gates till B gates för att sen ta buss.

Får de får dom men sen är viljan annorlunda. Vet en person som är 3 star HON-Circle som blev körd från FCL till en SAS avgång som stod på Apron. Dock som sagt gör han 160-180 flighter per år inom Lufthansa Group så då kanske de är lite villigare att ge han service än att låta han knata från FCL vid A gates till B gates för att sen ta buss.
LH är hyfsat simpla. Cash is king.

Vid Internationella flighter Europa - USA brukar ju boarding via "landgång" kunna vara uppemot 1 timme innan avgång.

När kan man räkna med att det är dags att åka med sin limo till planet från FCT på FRA...?

Toppen