Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Förlåt att jag var otydlig, har råd med en enkel med eurobonuspoäng(60% av ToR) till Sydostasien, men flyger endast in cirka 50k poäng per år, därav enkelresan!

Tack för alla tips! Variablerna vaken tid på planet samt tid i FCT är det jag bör optimera.
Du har alltså ca 114000 poäng? I så fall bör du försöka skaffa 6000 poäng till och åka tor till dubai. Du får då totalt sett lika lång tid i First-kabinen som en enkelresa till sydostasien men du slipper krångla med att köpa en enkelresa hem.

Dessutom får du två pyjamaser och två portioner Caviar!! :) Samt att du kan utnyttja fct vid två tillfällen!

Man får ha upp till 8 flyg på en enkelresa.
Till sydostasien kan man få in 3 flyg i första klass på en sedan resa.
Längst blir det med Frankfurt - Tokyo , 11 timmar.
Tokyo - Singapore , 7 timmar och Singapore - Jakarta, 1 timma 45 minuter.
Dessutom 3 olika flygbolag.
Man kan få in första klass louncher i Zurich, Munchen, Frankfurt, Tokyo, Bangkok och Singapore ifall man flyger Stochholm - Zurich DAG 1, Zurich-Munchen-Frankfurt-Tokyo DAG 2, Tokyo - Bangkok - Singapore DAG 4, Singapore - Jakarta DAG 5.

Du har alltså ca 114000 poäng? I så fall bör du försöka skaffa 6000 poäng till och åka tor till dubai. Du får då totalt sett lika lång tid i First-kabinen som en enkelresa till sydostasien men du slipper krångla med att köpa en enkelresa hem.

Dessutom får du två pyjamaser och två portioner Caviar!! :) Samt att du kan utnyttja fct vid två tillfällen!
Ja med höstens och julens resor ramlar jag över poängen som krävs :) Grejen är att jag potentiellt inte vill ha en returresa, eller en retur väldigt långt fram i tiden (säg 6-8 månader efter utresedatum).

Men med @Glenn E förslag blir det väldigt mycket flyg för poängen. Reser ensam och är extremt flexibel så detta ska jag nog få ihop! Tack så mycket för all respons.

Anledningen till enkelresa är att jag förhoppningsvis flyttar till Australien nästa år, och tanken är då att flyga F åtminstone en del av sträckan. Frankfurt-Tokyo-Singapore-Jakarta sedan vidare till fots och eventuellt flyg till Australien lutar det mot nu. En annan tanke var också Frankfurt-Los Angeles (svårt att hitta men jag är flexibel) och sedan vidare till Nya Zeeland och sen Australien.

Ber om ursäkt om jag gått off topic men är tacksam för alla tips!

• Gilla
Reactions: Gus
Jag såg att det var ännu bättre att göra så här så får man dessutom in 8 flyg och en lounge till.:
Finns 17 oktober.

Man kan få in första klass louncher i Zurich,Geneve, Munchen, Frankfurt, Tokyo, Bangkok och Singapore ifall man flyger Stochholm - Zurich DAG 1, Zurich-Geneve-Munchen-Frankfurt-Tokyo DAG 2, Tokyo - Bangkok - Singapore DAG 4, Singapore - Jakarta DAG 5.

Jag såg att det var ännu bättre att göra så här så får man dessutom in 8 flyg och en lounge till.:
Finns 17 oktober.

Man kan få in första klass louncher i Zurich,Geneve, Munchen, Frankfurt, Tokyo, Bangkok och Singapore ifall man flyger Stochholm - Zurich DAG 1, Zurich-Geneve-Munchen-Frankfurt-Tokyo DAG 2, Tokyo - Bangkok - Singapore DAG 4, Singapore - Jakarta DAG 5.
Om den där är giltig så är du ett geni. Ser ut som en riktigt trevlig rutt

Finns 17 oktober.

Om den där är giltig så är du ett geni. Ser ut som en riktigt trevlig rutt
Jag tror den är giltig,:)
Det är alltid bra idé att lägga till routingen som GCMap så att det blir överskådligt för andra.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Finns 17 oktober.

Det har diskuterats i någon annan tråd att man max får ha 2 byten i avresezonen på en award med sas eurobonus så det där kan bli väldigt svårt att få till.
Nu är vi dock väldigt OT i denna tråd om Lufthansa First, så vidare diskussioner i ämnet bör tas i relevant tråd.

//Moderator

Har man FCL access som ankommande LH F pax med avgång vidare med SK C?
Tolkar jag access-reglerna rätt så har jag det, värdefullt med input från er dock.
IMG_4763.PNG

Also, ringde First Class Hotline idag som bekräftade att man har FCT access som ankommande LH F pax till FRA med avgång vidare med LH C... MEN att man inte får limousine utan att man får knata landside igen.
Låter lite lustigt. Vågar man lita på det(?)

Har man FCL access som ankommande LH F pax med avgång vidare med SK C?
Tolkar jag access-reglerna rätt så har jag det, värdefullt med input från er dock.
Visa bifogad bild 57160

Also, ringde First Class Hotline idag som bekräftade att man har FCT access som ankommande LH F pax till FRA med avgång vidare med LH C... MEN att man inte får limousine utan att man får knata landside igen.
Låter lite lustigt. Vågar man lita på det(?)
FCT nej men FCL ja då de inte får köra till andra carriers.

Toppen