Skulle Air Berlin dra ner på Göteborg så vore det nästan tjänstefel att inte ta vara på situationen. Men med tanke på att air Berlins avgångar har hög beläggning och ofta till och med är slutsålda så lär de ju inte försvinna i första taget.Apropå Air Berlin, det går ju riktig riktig dålig för de pga olika skäl. Flottan ska reduceras drastiskt från 144 till endast 40 A320 och 18 Q400 och 17 A330 (och flera andra plan ska hyras ur till Lufthansa och Tuifly).
Air Berlin Announces Drastic Restructure and Growth Initiative | AirlineGeeks.com
Hoppas att SAS utnyttja läget nu och satsar mer på flyg till Berlin från Göteborg och Stockholm. Just nu är det oftast bara en daglig direktflyg från Stockholm vilket känns som en skämt
Ja, Monarch startar denna linje till våren.
Fint, men det blir svårt att utnyttja med enbart Tor-Lör avgångar...
Finns det någon chans, någongång, någonsin att vi kan få en direktlinje mellan ARN och BHX (Birmingham, så slapp ni googla)?
Linjen var olönsam och avvecklades sommaren 2014 (med en veckas varsel...). Skulle den vara mer lönsam idag?Det har du helt rätt i!
SAS med daglig avgång hade ju varit trevligt, eller DY dagligt för all del. Vad som helst så länge den går dagligen. haha
Linjen var olönsam och avvecklades sommaren 2014 (med en veckas varsel...). Skulle den vara mer lönsam idag?
SAS: Lägger ned två flygturer med en veckas varsel - SAS - Analysguiden
Tror du att det är en slump? Det får nog anses vara högst sannolikt att lönsamma eller potentiellt lönsamma linjer i stor utsträckning beflygs redan idag.Väldigt märkligt att den inte har tagit upp av något bolag än.
Några exempel?En del andra Nerlagda "Olönsamma" linjer har ju tagits upp igen och verkar gå bra. Så varför inte?
Riga, Tallinn, Gdansk är några exempel.Tror du att det är en slump? Det får nog anses vara högst sannolikt att lönsamma eller potentiellt lönsamma linjer i stor utsträckning beflygs redan idag.
Några exempel?
Två av dessa har ju klara politiska skäl (RIX, TLL) och är förstås inte relevanta. Så fort Estonian gick i KK hoppade ju SAS in. Likaså klivet in på Riga, ändrad strategi. Att man kunde öppna Gdansk igen styrs ju av att man nu har underleverantörer som kan hantera denna typ av tunnare linjer. Stor skillnad på att köra en gris med 123 platser mot en ATR-72 med 70 platser. Det skulle i och för sig tala för Stuttgart också.Riga, Tallinn, Gdansk är några exempel.
Tack, intressant data även om det baseras på Skyscannersökningar...Datan talar väl dock för att ett tyskt bolag med bas i Stuttgart har större intresse av linjen eftersom den större delen av efterfrågan finns där (om man ska tro Skyscannersökningarna). Denna typ av trafik har väl Köpenhamn traditionellt fångat upp med nattade kärror på flera håll. Den rutten (CPH-STR) är chockerande dyr, frågan är om SAS vill öka utbudet och (?) därmed sänka priserna?Skyscanner hade den nyligen som "Unserved destination of the week"
Stockholm-Stuttgart is Skyscanner “Unserved Route of the Week”