agehall
Medlem
Ditt antagande är fel eftersom det inte är så det fungerar. Du kan likagärna basera ditt gissande på om klockan är före 12 på dagen eller inte - 50% av tiden kommer det att sammanfalla med hur det går i din budgivning, men det har ingenting med verkliga samband att göra.Så du får gärna förklara varför mitt antagande ovan är fel, om det stämmer ibland eller alltid är fel samt vad du baserar det på.
Jag har sett många exempel på när flighter varit nollade i princip fram till avgång för att sedan ha rätt gott om plats ombord. Det omvända har jag också sett och det har gjort att jag lärt mig att det är väldigt "farligt" att tolka in mer information i dessa siffror än vad de egentligen visar på.
När jag reste som mest bokades majoriteten av alla biljetter inom 24h före avgång. Det är vanligare än man kan tro att det säljs rätt mycket biljetter sent.Jag ifrågasätter inte din uppgift, men om du avser SAS så hoppas jag för deras egen skull att det är väldigt ovanligt, med tanke på att det finns 32 resp. 40 platser så skulle det motsvara 25-33% av C-platserna går de två sista dagarna.