Senaste nytt

Din längsta och kortaste flygresa?

Kortaste är nog utan tvekan cozumel till cancun 36 miles. Var nog 10-12 år sedan, men har för mig det var ett relativt stort flygplan för den korta sträckan, 737 eller liknande som var ganska fullt dessutom. Flygtid på 15 minuter eller så och man otroligt lågt hela den resan. Var väl 12 år gammal eller så och blev ganska förvånad när jag hörde att vi skulle flyga till Cancun istället för att köra färja + taxi som inte tar speciellt lång tid, ung och uppvuxen i norrbotten så tyckte jag att det var helt stört att flyga sträckor kortare är lla-arn, man har ju bil liksom?

Längsta är nog lhr-hkg 5994 miles.

När vi flög hem från Krabi med Apollo 2010, tror dock det tog närmare 12-13 timmar "10:13 h, 5,430 mi, Krabi - Stockholm"

Kortaste är resan till Finland nu i april, kom bara upp i luften och en öl i magen så landade vi "261 mi/h, 248 mi, 0:57 h, Stockholm- Helsinki"

Edit: iofs har jag flugit KRN-LLA också, borde vara kortare.

Last edited:
Vet inte huruvida man kan kalla detta flygresa, men min kortaste flygning var iaf en 20 minuters rundflygning runt Västerås i en Piper PA28. Annat fall är kortaste "scheduled" flygningen GOT-ARN. 45 min flygtid, om inte jag minns fel.

Längsta flygning PVG-ZRH 12h 50min flygtid, A340-300E.

off topic fråga kanske men..vilken sträcka är längst nonstop som man kan idag flyga ?

Har hört att LAX-NZ ska vara lång tidsmässigt men finns det längre ?

Min kortaste är iallafall Bergen till Förde/Bringeland med Wideroe BGO-FDE är 78miles.... Ca 30min flygning :)

Toppen