Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Var tvungen att testa. Skickade (är i Sverige) ett SMS från en thailändsk telefon till en annan thailändsk, alltså SIM-korten är thailändska Dtac, och det kom fram efter några sekunder.

Lite intressant är att en av telefonerna ansluter till "SWE 24" och den andra till "MobileS", men bägge verkar ha med Telenor att göra. Ingen aning om skillnaden betyder något och använder normalt inte lurarna i Sverige.

Mitt True funkar inte i Sverige, ska prova ett dtac nästa gång. Helst vill jag ha ett AIS som av min erfarenhet har bäst allroundtäckning.

Last edited:
Liten återkoppling, var inne i en dtac-butik och skaffade ett SIM-kort och by default är utlandsroaming avstängt så jag var tvungen att ringa deras kundtjänst för att låsa upp den funktionen, inte ens de i butiken kunde göra det direkt. Kanske är det likadant på True och AIS?

Liten återkoppling, var inne i en dtac-butik och skaffade ett SIM-kort och by default är utlandsroaming avstängt så jag var tvungen att ringa deras kundtjänst för att låsa upp den funktionen, inte ens de i butiken kunde göra det direkt. Kanske är det likadant på True och AIS?
Ja, det står så här på dtac:s webbsida.
dtac skrev:
dtac prepaid Roaming Service (International Service) .

International roaming service for dtac prepaid customers
Activate International Service service via *188#
dtac prepaid Roaming Service (International Service) | dtac
Get Ready Before Your Trips | dtac

• Gilla
Reactions: jtq
Skall till Nevada (LV) och Los angeles (CA) snart.
Vilka pre-paid kort är bäst eller snarare funkar. Jag vill i princip bara ha surf (så mycket som möjligt)
- AT&T?
- T-Mobile?

Flera?

Vilka pre-paid kort är bäst eller snarare funkar. Jag vill i princip bara ha surf (så mycket som möjligt)
- AT&T?
- T-Mobile?

Flera?
Överväg att köpa ett datapaket till ditt befintliga abonnemang om du har möjlighet, så får du tillgång till alla operatörer. Själv kör jag annars med Zip SIM när jag behöver mycket data.

- AT&T?
- T-Mobile?

Flera?
Off topic fråga.
Ska det inte vara Las Vegas (NV) och Los Angeles (CA)?

On topic.
Är det inte AT&T sombhar bra täckning i USA?

Jag är på väg över havet och har ett zip sim kort. För att aktivera står det samsa US ZIP code till nr xx. Men jag förstår inte vilket som är den koden, är det det som står under streckkoden på kortet? Någon som använt det tidigare och vet?

AT&T hade mycket bättre täckning förr, främst p.g.a. kompatibla frekvensband men numera har även T-mobile gått över till mer internationella frekvenser.

Det kan vara lite svårt att få tag på specifika sim kort på huvudgatan i Las Vegas så det kan vara värt några extra dollar att köpa det på flygplatsen alternativt kolla upp var din valda operatör har butik och ta en taxi dit.

Kör at&t med en mifi och laddar med 30usd inför varje resa då får jag 3gig att använda under 30 dagar ibland så räcker det för två vändor till usa när de har varit inom 30dagar

Toppen