Ny kampanj: "Flyg till historiska priser"

• Thread starter Thread starter Nikje
  • Start date Start date
Någon som har fått mer info om vad följande egentligen betyder:

"* Gäller tur och returresa med SAS 1-31 oktober 2016. Du tjänar 7000 Extrapoäng utöver de poäng som du tjänar på köpt resa. Kan bara utnyttjas en gång. Dina Extrapoäng kommer att finnas på ditt EuroBonus-konto senast 30 november. Ingen sign up är nödvändig för denna kampanj."

aldrighemma skrev:Någon som har fått mer info om vad följande egentligen betyder:"* Gäller tur och returresa med SAS 1-31 oktober 2016. Du tjänar 7000 Extrapoäng utöver de poäng som du tjänar på köpt resa. Kan bara utnyttjas en gång. Dina Extrapoäng kommer att finnas på ditt EuroBonus-konto senast 30 november. Ingen sign up är nödvändig för denna kampanj."Klicka för att utvidga...
Jag skulle tro att det gäller endast för resor som är köpta under denna kampanjperioden (mellan 16-18 Sep) OCH både tur och retur sker mellan 01-31 Oct 2016.

Köpenhamn till Peking för 2553 kr (minus 45 kr via Refunder) och ger cirka 9300 poäng som guld eller om man flyger från Malmö för samma pris ger 10 600 poäng som guld. Bokat från Köpenhamn 14-15 januari med vändande kärra.

Dr. Miles skrev:Jag skulle tro att det gäller endast för resor som är köpta under denna kampanjperioden (mellan 16-18 Sep) OCH både tur och retur sker mellan 01-31 Oct 2016.Klicka för att utvidga...
Enligt ett norskt forum, så ska det tydligen bara gälla dom som fyller 70 i år, alltså födda 1946. Men tycker då om så vore fallet att dom borde skrivet det.

När jag chattade med SAS, fick jag beskedet att dom skulle komma tillbaka till mig på epost huruvida redan beställda resor uppfyller kraven för dessa 7000 poäng.

stensth skrev:Enligt ett norskt forum, så ska det tydligen bara gälla dom som fyller 70 i år, alltså födda 1946. Men tycker då om så vore fallet att dom borde skrivet det.Klicka för att utvidga...
Absolut, håller jag med dig. I så fall bör de skriva det tydligt.

Däremot står det inget om detta 7.000 poäng erbjudande på webbsidan.

[Economy class] Norden-Världen T/R, SAS, från 2.500 SEK inkl. skatter

Norden-SAS destinationer i Världen T/R

Flygbolag: SAS (SK)

Kabinklass: Economy class

Bokningsklass: T

Fare basis: TGOCAMP

Pris: Alla priser är inkl. skatter.

Från Stockholm:

Beijing: ca 2.500 SEK
Shanghai: ca 2.700 SEK
Hong Kong: ca 2.900 SEK
Boston, Chicago, New York, Washington: ca 3.000 SEK
Miami: ca 3.250 SEK
Los Angeles, Tokyo: ca 3.500 SEK
San Francisco: ca 4.100 SEK
Förköpskrav: 1 dag

Min/Max stay: 6 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader

Köpa senast: 2016-SEP-18

Gäller för utresa: mellan 2016-NOV-01 och 2017-MAR-31

Gäller för hemresa: senast 2017-APR-03

Blackout: --

Stopover: Nej

Tillåtna flygningar: SAS & Wideroe flight som flygs av SAS eller Wideroe, FlyBe, JetTime, Blue1, Cimber Air etc

Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset

Stopover: Nej

Återbetalning: Nej

Ändring: Ja, mot 140 EUR per gång

Dr. Miles skrev:Absolut, håller jag med dig. I så fall bör de skriva det tydligt.Däremot står det inget om detta 7.000 poäng erbjudande på webbsidan.Klicka för att utvidga...

Kan det inte helt enkelt vara att denna text råkat hänga med från ett tidigare utskick och inte öht ska vara där?

Funcadelic skrev:Kan det inte helt enkelt vara att denna text råkat hänga med från ett tidigare utskick och inte öht ska vara där?Klicka för att utvidga...
Eller att det är knutet till någonting kommande. Finns ju inget som hänvisar till att det gäller för denna kampanj, utom det faktum att det utan någon som helst förklaring låg nederst i samma nyhetsmail som marknadsförde denna kampanj. Vi får väl vänta och se under dagen.

Ano skrev:Eller att det är knutet till någonting kommande. Finns ju inget som hänvisar till att det gäller för denna kampanj, utom det faktum att det utan någon som helst förklaring låg nederst i samma nyhetsmail som marknadsförde denna kampanj. Vi får väl vänta och se under dagen.Klicka för att utvidga...
Som @stensth skrev, det ska tydligen vara för folk som fyllt 70 i år. Kommer nog en rättelse inom kort skulle jag tippa!

Ringde upp Eurobonus-supporten och det stämmer att det endast gäller för medlemmar som blir 70 bast i år. Den skulle helt enkelt inte ha stått med i det där mailet.

kexxcream skrev:Köpenhamn till Peking för 2553 kr (minus 45 kr via Refunder) och ger cirka 9300 poäng som guld eller om man flyger från Malmö för samma pris ger 10 600 poäng som guld. Bokat från Köpenhamn 14-15 januari med vändande kärra.Klicka för att utvidga...
Måste man inte ha visum för det?

Booket av ARN-TOS-ARN som kostet 6000 poeng og ca 550kr i skatter og avgifter, booket om til ARN-TOS-ARN for 1500kr og inntjening på 2250 poeng.

70 TIMER MED FESTLIGE PRISER

Hei XX,

Lionel Hampton & His Orchestra slapp låten Hey’ Ba-Ba-Re-Bop, SAS ble grunnlagt og du kom til verden. 1946 var et stort år – og det vil vi feire litt ekstra med deg, som akkurat som oss, fyller 70 år i år. Derfor får du 7000 EuroBonus Ekstrapoeng i tillegg til den vanlige inntjeningen hvis du reiser med oss i oktober 2016. Et tips: Bestill 70-årsreisen din nå i helgen når vi feirer med ekstra hyggelige priser i 70 timer, mellom fredag 16/9 kl 09.00 og mandag 19/9 kl 07.00.

Hilsen SAS

WE ARE TRAVELERS

Aurora skrev:Booket av ARN-TOS-ARN som kostet 6000 poeng og ca 550kr i skatter og avgifter, booket om til ARN-TOS-ARN for 1500kr og inntjening på 2250 poeng.Klicka för att utvidga...
Lite OT men då tycker du 8250 poäng är mer värt än 950 kronor, plus att biljetten inte blir avbokningsbar. 2 bra kampanjer inom några dagar

Dr. Miles skrev:Visum behöver man nog inte men det finns risk att man inte kan gå ombord i Köpenhamn på flighten mot Kina.Klicka för att utvidga...

Kollar dem verkligen visum innan man boardar flyg till Kina? Även om det finns 72 timmars visumfri(het)? De kan titta på flygbokningen att jag kör vändande plan. Lämnar man överhuvudtaget airside i Peking?

kexxcream skrev:Kollar dem verkligen visum innan man boardar flyg till Kina? Även om det finns 72 timmars visumfri(het)? De kan titta på flygbokningen att jag kör vändande plan.Klicka för att utvidga...
Yes, det gör de. Jag har erfarenhet från SAS och andra flygbolag.

De kollar TIMATIC (Travel Information Manual Automatic) reglerna.

72 timmars visumfri vistelse (eller 144 timmar i stor Shanghai område) gäller inte om du åker till Kina och komma hem med vändande plan. Det ska vara transit mellan land A-Kina-land B.

Back