Senaste nytt

Now or never (Kampanj på torsdagar)

Förhoppningsvis bör du dock inte få några PM bara för att du funderar på att skaffa ett Amex då det skulle bryta mot forumets regler.

Regler gällande värvning till Amex:
Regler för värvning till Amex | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Tråd att posta i om du vill bli värvad:
Värva mig till Amex | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

(och när vi nu ändå är väldigt OT för denna tråd, så om det är silver du är ute efter så kanske det kan finnas någon EBG här som inte har gett bort sitt silverkort än som är villig att göra det)

Nu är det något jag missat. Får man poäng om man värvar?
Ja det stämmer, både den som värvar och blir värvad (det är dock inte baspoäng som räknas mot status).
Amex Elite kortet ger dock 20k baspoäng men kostar 3500 kronor första året.

Om du vill bli värvad så kan du titta på det @Thornado länkade till. Enbart i dessa trådar får värvningar skötas, om någon har PMat dig i alla fall så har den personen brutit mot reglerna. Man får inte värva utanför angåven tråd, gör man det så stänger vi av kontot

//Moderator

Ja det stämmer, både den som värvar och blir värvad (det är dock inte baspoäng som räknas mot status).
Amex Elite kortet ger dock 20k baspoäng men kostar 3500 kronor första året.

Om du vill bli värvad så kan du titta på det @Thornado länkade till. Enbart i dessa trådar får värvningar skötas, om någon har PMat dig i alla fall så har den personen brutit mot reglerna. Man får inte värva utanför angåven tråd, gör man det så stänger vi av kontot

//Moderator
Tack för all information! Inget PM so far så det verkar gå bra. Ska kika på den angivna tråden om det blir aktuellt och har även sett att marknadsplatsen finns för byte/bortskänkande osv. när man varit tillräckligt aktiv.

Idag får vi nöja oss med en resa bokad genom dagens Now or Never. :)

Tack för all information! Inget PM so far så det verkar gå bra. Ska kika på den angivna tråden om det blir aktuellt och har även sett att marknadsplatsen finns för byte/bortskänkande osv. när man varit tillräckligt aktiv.

Idag får vi nöja oss med en resa bokad genom dagens Now or Never. :)
Det är 25 minuter kvar så du hinner boka en resa till. Bokar du två longhaul tex Hong Kong 2-4 december då det är businessclass träff där på lördagen samt valfri ersa till Los Angeles nästa år så är silvret i hamn (förutsatt att ditt eurobonusår inte har brytpunkt mellan resorna). Kom ihåg att det är 24h öppet köp så boka först, tänk sen ;)
Här kan du läsa lite mer om träffen i Hong Kong den 3e december
Inofficiell BC träff 1-4 december i Hongkong. | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

På den engelska versionen av svenska hemsidan ligger den här notisen

Now or.jpg

Alicante såg jag för 449:- idag på Svenska sidan med men i lågpriskalendern kan jag inte hitta detta priset någonstans. Hade vart trevligt att hitta detta månadsskiftet oktober/november. :)

Toppen