Sök tidigare i tråden, minns det var någon som hade rapporterad succé med kredit till annat program.Så fråga nummer to, vil jeg opptjene poeng i Aegean på turen? I følge SAS-chat skal det gå, men ikke i følge t&c. Blir jo nervøs av slikt![]()
Takk. Nå roet du pulsen på en stakkars norrbaggSök tidigare i tråden, minns det var någon som hade rapporterad succé med kredit till annat program.
SAS har en helt annan värdering av poängen så kvittot blir konstigt om man säger så. Säkert så för att det ska täcka skatterna eller nåt liknande så de slipper betala skatt eller nåt liknande.Jag har för mig att jag vid poäng+pengar bokning fått konstiga kvitton tidigare där pengardelen varit fel.
När han ringde så han att "japanska myndigheter tillåter inte budgivning och därför det är fast pris på budet" ?!?!?!
.
Som jag förstått det: Man tillåter inte budgivning på flygbiljetter och/eller (vilket är det?) uppgradering i Japan. Dock tror jag att detta bara gäller om biljetten är såld i Japan, inte om man köper biljetten genom exempelvis SAS svenska kontor (dvs det skulle funka för en japan att via VPN logga in på den svenska siten).
Jag är ute på tunn is - någon som kan bekräfta/dementera? @Dr. Miles kanske?
Jag TROR att det är inte tillåtet att sälja flygbiljett/uppgradering genom budgivning på linjer till/från Japan.Precis.
Ni bekräftade det jag trodde från början.
Men biljetterna är köpta på sas.se och som sagt jag kunde se slidern fram tills 2 veckor sen.
Provar ringa igen!
FAQs | SWISS Upgrade Bargain | SWISSSWISS skrev:On which routes is SWISS Upgrade Bargain being offered?
SWISS offers SWISS Upgrade Bargain on all SWISS operated long-haul flights. For legal reasons, bids for ticket sales from India and Brazil are excluded. SWISS flights from and to Tel Aviv are excluded from Upgrades into SWISS First class. On SWISS flights to and from Japan it is possible to offer a fixed amount.
Lufthansa/Plusgrade skrev:Are all of my flights eligible for an upgrade?
Generally upgrade offers can be made up to 72 hours before departure for all long-haul flights.Unfortunately, however, the following cases are excluded for technical or legal reasons:
- Tickets which have not yet been issued
- Tickets which are part of a group booking
- Tickets with an infant (2 years or younger) included in the booking
- Other airlines’ tickets or tickets which have not been issued on a Lufthansa document
- Tickets originally booked in Japan or India