Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Dr. Miles skrev:Nej, endast SAS och Widereo operated flights (inkl. Flybe, Cimber, Jettime osv) räknas som kvalificerad flight.Klicka för att utvidga...
Uppfattat!

Är det möjligt att kontakta Thai så man kan byta "W"-klassen mot någon annan klass i Economy? Det fanns ju en massa klasser där och det kan ju inte vara sån stor skillnad mellan dem?

Ber om ursäkt för alls frågor men är lite av en rookie i ämnet!

Någon som har en idé om Max antal poäng man kan få på en resa med Eurobonus? Tänker mig GOT-CPH-OSL-MIA som EBD i business?

Robbin skrev:Uppfattat!Är det möjligt att kontakta Thai så man kan byta "W"-klassen mot någon annan klass i Economy? Det fanns ju en massa klasser där och det kan ju inte vara sån stor skillnad mellan dem?Ber om ursäkt för alls frågor men är lite av en rookie i ämnet!Klicka för att utvidga...
Om THAI:s fare basis WK1YNO4 tillåter ombokning. Annars kan du inte boka om till högre bokningsklass tror jag.

Canadien skrev:Lufthansa first cass ger mer poäng till Eurobonus.Klicka för att utvidga...

Är du säker på det? Lufthansas längsta F flight är Buenos Aires 7200 miles. 300% bonus enligt SAS. Det blit inte mer än de 35000 poäng jag hittade GOT-ARN-CPH-MIA.

Wyll skrev:Är du säker på det? Lufthansas längsta F flight är Buenos Aires 7200 miles. 300% bonus enligt SAS. Det blit inte mer än de 35000 poäng jag hittade GOT-ARN-CPH-MIA.Klicka för att utvidga...
CPH-MIA ger 12000p. Möjligen att du kan få 35k tur och retur.

Frankfurt-Buenos är ca 7200 som du säger, gånger tre blir 21600. Enkel. 43200 t o r. Plus anslutningar t ex via MUC-ARN-GOT bör ge närmare 50k för den resan

Wyll skrev:Är du säker på det? Lufthansas längsta F flight är Buenos Aires 7200 miles. 300% bonus enligt SAS. Det blit inte mer än de 35000 poäng jag hittade GOT-ARN-CPH-MIA.Klicka för att utvidga...
Du får inte 35k poäng för en enkel till Miami. Ger 17500 poäng förutsatt att du bokar Business i C eller D klass. Billigaste sas Business skulle bara ge 13750 poäng. Lufthansa enkel till Buenos Aires ger 21600 poäng plus det du kan få ut på alla hopp i Europa du kan göra, borde gå att klämma in 3 stycken som då skulle ge ytterligare 6000 poäng, totalt 27600 för en enkel till Buenos Aires

palmen skrev:Du får inte 35k poäng för en enkel till Miami. Ger 17500 poäng förutsatt att du bokar Business i C eller D klass. Billigaste sas Business skulle bara ge 13750 poäng. Lufthansa enkel till Buenos Aires ger 21600 poäng plus det du kan få ut på alla hopp i Europa du kan göra, borde gå att klämma in 3 stycken som då skulle ge ytterligare 6000 poäng, totalt 27600 för en enkel till Buenos AiresKlicka för att utvidga...

Canadien skrev:CPH-MIA ger 12000p. Möjligen att du kan få 35k tur och retur.Frankfurt-Buenos är ca 7200 som du säger, gånger tre blir 21600. Enkel. 43200 t o r. Plus anslutningar t ex via MUC-ARN-GOT bör ge närmare 50k för den resanKlicka för att utvidga...

Du har rätt räknade tor med SAS men enkel med Lufhansa F. Sorry boys rookie misstake.

Jakob Österberg skrev:Ja, det är vanligtvis bonusgrundande såtillvida att du får extrapoäng som du kan använda till resor. Men de poängen räknas inte som baspoäng, dvs de räknas inte till de poängen som ger dig status.Klicka för att utvidga...
Hur fungerar detta? Vilken typ av köp kan man räkna till status och vilka kan man "bara" använda till resor?

Stefan Söderqvist skrev:Hur fungerar detta? Vilken typ av köp kan man räkna till status och vilka kan man "bara" använda till resor?Klicka för att utvidga...

Poäng från "köp", dvs t.ex. från kreditkortsanvändning kan bara användas till resande. Statusgrundande poäng får du bara av att faktiskt flyga (undantaget är om du skaffar Amex Elite då det ger 20000 statusgrundande poäng (som dock INTE kan användas till att resa) per år).

Thornado skrev:Poäng från "köp", dvs t.ex. från kreditkortsanvändning kan bara användas till resande. Statusgrundande poäng får du bara av att faktiskt flyga (undantaget är om du skaffar Amex Elite då det ger 20000 statusgrundande poäng (som dock INTE kan användas till att resa) per år).Klicka för att utvidga...
Tack för förklaringen! Då har jag bättre koll på det och hur jag kan nyttja det..

Kan man registrera sitt eurobonusnummer på en bokning som någon annan har gjort som man själv inte åker med på?

Samt får man poängen först när resan är genomförd eller betald?

Stefan Söderqvist skrev:Kan man registrera sitt eurobonusnummer på en bokning som någon annan har gjort som man själv inte åker med på?Samt får man poängen först när resan är genomförd eller betald?Klicka för att utvidga...

Nej, Det kan man inte.

Man måste resa själv och poäng delad ut efter att du rest på din biljett.

Efterregistrea kan du göra, men du kommer inte att få något för det, förutom troligen att du riskerar att bli utkastad från Eurobonus om du försöker dig på det flera gånger.

agehall skrev:Efterregistrea kan du göra, men du kommer inte att få något för det, förutom troligen att du riskerar att bli utkastad från Eurobonus om du försöker dig på det flera gånger.Klicka för att utvidga...
Därav min fråga, eftersom man kan ge bort poäng osv så kanske det hade varit okej också.

Jag är absolut inte ute efter några "fula" poäng men vill heller inte missa några.

Stefan Söderqvist skrev:Därav min fråga, eftersom man kan ge bort poäng osv så kanske det hade varit okej också.Jag är absolut inte ute efter några "fula" poäng men vill heller inte missa några.Klicka för att utvidga...
Nja, man kan förvisso överföra poäng till andra medlemmar, men det kostar en slant.

Back