Senaste nytt

Dagens Nyheter ger 554 EuroBonus-poäng per köp (1kr)

Sa upp det idag.. så det blir väl 0 p för 0 kr.
Jag anser att 100 kr för 554 pinnar och en tidning jag ej gillar = ej värt det.

Men det låter ju orimligt att de skulle marknadsföra det som en prenumeration för 1 kr för en månad? Inte kan väl vi alla missat att det dras först efterföljande månad och att man således får betala 100 kr för poängen?

Det står:

"Prova DN digitalt nu för endast 1 kr första månaden
(därefter tillsvidare 99 kr per månad utan bindningstid)".

Det betyder inte att man godkänner minst två månaders prenumeration... Tvärtom uppfattas det som att första månaden kostar "endast 1 kr". Kan man aldrig få första månaden för 1 kr utan att också betala ytterligare 99 kr för månad två är det ju klart vilseledande. Jag vill ha poängen för den krona jag betalat eftersom det är så de marknadsfört erbjudandet...

Men det låter ju orimligt att de skulle marknadsföra det som en prenumeration för 1 kr för en månad? Inte kan väl vi alla missat att det dras först efterföljande månad och att man således får betala 100 kr för poängen?

Det står:

"Prova DN digitalt nu för endast 1 kr första månaden
(därefter tillsvidare 99 kr per månad utan bindningstid)".

Det betyder inte att man godkänner minst två månaders prenumeration... Tvärtom uppfattas det som att första månaden kostar "endast 1 kr". Kan man aldrig få första månaden för 1 kr utan att också betala ytterligare 99 kr för månad två är det ju klart vilseledande. Jag vill ha poängen för den krona jag betalat eftersom det är så de marknadsfört erbjudandet...
Du har ju dock fått första månaden nu för 0 kronor även fast de sagt att du ska betala 1 krona.
Om jag förstått tråden rätt har du aldrig betalat en krona, eller har jag missförstått det hela.

Du får första månaden gratis nu om du säger upp under denna månad och 0 poäng. Du har med andra ord inte haft någon ekonomisk förlust i detta. Så här blir det ibland med dessa kampanjer att de inte faller ut som man hoppats på när man "överlistat systemet". Var samma sak med reflexvästarna som startade allt detta där poängen inte delades ut om jag kommer ihåg rätt.
Bara att gå vidare och hoppas på att det går bättre med nästa deal istället, sometimes you win sometimes you lose. Ungefär samma som med mistake fares, ibland får man åka och ibland inte.
Jag hade inte bråkat om 500 poäng, lägger hellre min tid på något med större värde. Men upp till var och en om man tycker 500 poäng är värt att ta striden för

Du har ju dock fått första månaden nu för 0 kronor även fast de sagt att du ska betala 1 krona.
Om jag förstått tråden rätt har du aldrig betalat en krona, eller har jag missförstått det hela.

Du får första månaden gratis nu om du säger upp under denna månad och 0 poäng. Du har med andra ord inte haft någon ekonomisk förlust i detta. Så här blir det ibland med dessa kampanjer att de inte faller ut som man hoppats på när man "överlistat systemet". Var samma sak med reflexvästarna som startade allt detta där poängen inte delades ut om jag kommer ihåg rätt.
Bara att gå vidare och hoppas på att det går bättre med nästa deal istället, sometimes you win sometimes you lose. Ungefär samma som med mistake fares, ibland får man åka och ibland inte.
Jag hade inte bråkat om 500 poäng, lägger hellre min tid på något med större värde. Men upp till var och en om man tycker 500 poäng är värt att ta striden för

Håller med om vissa delar av ditt resonemang men inte andra.

Håller med: inte riktigt värt att ta strid för just 500 EB-poäng
Håller inte med: dock ogillar jag starkt att större företag (t.ex. DN) vilseleder och lurar den enskilde konsumenten på det här sättet. Det finns ju en distinkt skillnad jmf med mistake fares, detta är ju medvetet och planerat utav DN. Erbjudandet är inget de råkat släppa igenom sina IT-system. Tydlig uppsåt..

Håller med om vissa delar av ditt resonemang men inte andra.

Håller med: inte riktigt värt att ta strid för just 500 EB-poäng
Håller inte med: dock ogillar jag starkt att större företag (t.ex. DN) vilseleder och lurar den enskilde konsumenten på det här sättet. Det finns ju en distinkt skillnad jmf med mistake fares, detta är ju medvetet och planerat utav DN. Erbjudandet är inget de råkat släppa igenom sina IT-system. Tydlig uppsåt..
Tror inte det handlar om att lura i detta fall utan att de inte tänkt på att det finns en hel del folk som signar upp enbart för eurobonus poäng för att sen direkt säga upp tidningen innan någon betalning har gjorts. Tror absolut inte detta är något de planerat utan snarare något som de inte har haft en tanke på ska kunna ske. Ungefär som med city gross där de inte hade någon koll själva på att man kunde nyttja fler rabatter än tänkt vilket resulterade i gratis matkassar.

Förvisso får man första månaden gratis; men det är ju ett erbjudande tillsammans med Eurobonus och där marknadsförs det som att man får poängen för 1 kr ("500 per köp" och sedan den text jag refererade till ursprungligen). Instämmer dock i att det är tveksamt om man orkar bråka för de 500 poängen... Däremot kanske av princip ;). Det visar sig, ännu har vi ju ett antal veckor på oss att säga upp abonnemanget (notera dock att det måste göras 7 dagar i förväg).

Fick någon 500 poäng? För min del så har jag inte sett röken av några...
Jag blev också lite irriterad av att det inte gick att säga upp avtalet elektroniskt. Därför skrev jag ett brev istället, där jag insisterade på att även få kvittens på uppsägningen levererad med postiljon från kungliga postverket, eftersom jag tyvärr inte har möjlighet att ta emot dessa elektroniskt ;) Alltid retar det någon..., och kanske möjligen pekar på orimligheten i deras avtals regler.

Är det inte så att man behöver vänta till månad två? De har inte dragit en krona, utan drar 100kr månad två (1kr månad ett + 99kr månad två). Förmodar att poängen rullar in då.

Nä dra på trissor, det trodde jag aldrig:
upload_2016-10-7_15-47-10.png

och inte ens en krona kostade det ;)

Toppen