Sämsta flygbolaget ni åkt med!

Air India, Ahmedabad - Bombay med en fruktansvärt sliten och överfull 747-400. Bara cirka en timma och planet skulle visst vidare till USA. Givetvis i ekonomi...

Holloman skrev:Det har jag lite svårt att förstå. Har inte gjort så många flygningar med dem de senaste åren men har ändå hunnit med 6 st inrikes med dem på tre år och på alla sex har det varit nyare B737 med fräsch inredning, skinnstolar (man kan gilla eller inte gilla det), någon form av IFE och de serverar snacks och gratis dricka (utan alkohol). Jag har snarare varit positiv överraskad till hur bra de varit.Klicka för att utvidga...

Och du tycker det är bra?

Det är möjligt att 737-700 planen har försvunnit, men även de nyare planen är usla. Enda anledningen att flyga United är att de erbjuder direktflyg till vissa destinationer som inte andra gör.

Jag tycker de är tråkiga, ingen mer känsla alls, men jag har inte flugit i Afrika så min bild är förmodligen mycket snäv, men ändå.

aeroflot1990 stockhlm-moskva-tasjgent-delhi-karachi-bangkok nästan ett dygn i eco.

Kuwait airlines kuwait city - bombay. Grymt sliten a300 (tror jag det var) med säte jag konstant gled ut ur. Givetvis precis bredvid toaletterna bak som hade världens gnissligaste dörrar och en flygvärdinna fast stationerad med uppgift att lära passagerarna att spola och spraya luften full av sån toaspray. Oj vad skönt att gå av den flighten. En del började för övrigt gå av typ 5sekunder efter touchdown.

Beror lite på, sämsta standard på planet: Belavia Belarusian Airlines mellan Stockholm och Minsk, förvisso coolt att ha flugit en Antonov AN-24, men det var sunkigt, väldigt sunkigt... Cabin crew var i alla fall trevliga och mat och dryck ingick, inte det bästa man ätit på ett plan men inte det sämsta heller...

Ur perspektiv hur man blir hanterad som kund: Ryanair. Absolut inget fel på planen, utom möjligen att sätena inte går att fälla tillbaka, men det är som att man är boskap med gatlopp till planet mm. Jag har inget emot de som tycker det är OK att flyga så men jag hoppar det =}

Inrikes i Indonesien. ....Merpati är det först jag kommer på men där var ett till som jag inte direkt kommer på.namnet ...återkommer ...

Detta har varit flygningar mellan Bali-Flores.

Inrikes Filippinerna med Seaair har inte varit en höjdare heller....

Wizzair, utan konkurrens. Gjort fyra legs med bolaget o de kvalar alla in på top 10 sämsta (o en som solklar etta)

Mina tre sämsta:

* Vueling (slittna plan, världens långsamasaste service)

* Spainair (Nerlagt, men rysligt dåliga stolar)

* Wizzair (Hur långsam och konstig boarding som helst)

USA domestic med American Airlines. 3-3 configuration, kabintemperatur inställd på arktisk kyla, kvarlämnad present från föregående passagerare i spypåsen, steward som såg ut att gå och önska efter en kapning som skulel sluta med dödlig utgång.

Min signatur på Flyertalk är sedan dess "Friends don't let friends fly AA".

* Norwegian (bojkottar sedan ett par år efter för manga förseningar och inställda plan. Gärna på fredag eftermiddag/kväll när man inte vill annat än hem till familjen).

* Vueling. Har bara flugit med dem en gang och det blir Inga fler kan jag saga! Skitigt, extremt långsam och dålig/opersonlig service, gamla kärror.

* Ryanair. Också en engångsföreteelse mest för att testa. Den närmaste liknelsen jag hittar är boskapstransport I valfritt asiatiskt land.

Sen finns flera kinesiska inrikesbolag på bubblarlistan (De små lokala). Om ni ska flyga inrikes I Kina, håll er till de mer etablerade bolagen som China Eastern, China Southern, Xiamen Airlines mfl. Känns som att de också har bättre tillgång till SLOT- tider på de större flygplatserna vilket gör att förseningarna vid den dagliga trafikstockningen I luften blir mindre kännbara.

Icelandair, tveklöst. Flög dom min första USA-resa år 2000 och kommer aldrig att återvända annat än om jag behöver flyga Skandinavien-Reykjavik och det inte finns några alternativ. 3h direktflyg funkar men till USA går dom inte att använda till nåt..

På ohotad förstaplats är Orbestair för mig! Sunkigt, avdankat portugisiskt charterbolag som jag hade nöjet att få ta en flygning med ner till spanien för X antal år sen

Riktigt dålig besättning, som får SAS danska att verka briljant. Satt på rad 1 och benutrymmet var mindre än raderna bakom. Maten var sinnessjukt dyr och snuskigt dålig och oätbar. Till svar från CC fick jag att "vi aldrig rör maten heller utan tar med egen".

Inredningen och stolen hade sett sitt och det mesta fixades tydligen med silver- och gaffatejp numera. Ah vilka minnen......

Sämsta flygbolaget är svårt att nämna utan att flyga några gånger med det flygbolaget men det går att nämna sämsta flighten som en själv har flugit.

chazzie skrev:Så devisen "Man skall prova allt två gånger innan man bestämmer sig" är inte applicerbart alltså?Klicka för att utvidga...

I fallet med Wizz, Nej.

Har, tyvärr, använt Wizz allt för många gånger under resor till Budapest. Lika dåligt varenda gång.

Balkan Air mellan Stockholm och Sofia 1993 var en upplevelse! En del säten blev ofrivilligt lie-flat när man lutade sig bak i dom. Säkerhetsbälten lossnade när man skulle spänna fast dom. Sen satt man med ena halvan i handen..

Back