Senaste nytt

Ny intjäning till American Express när man bjuder in nya kortmedlemmar

Jag tänkte värva min brorsa som aldrig haft American express. När han ska ange Eurobonusnummer, måste det vara hans eget konto som anges? Det borde väl egentligen inte spela någon roll för American express vem de betalar ut poängen till?

Självklart måste det vara hans eget!
Nu snackar vi ju på gränsen till bedrägeri här!

Det kan nog stå honom dyrt om han fyller i ett annat nummer avsiktligt

Kan någon bekräfta att den med lyckat resultat skickat länk till Premium genom vilken vän har klickat sig vidare och ansökt om Elite?

F
Jo familjemedlemmar får man bjuda in och man får säga upp det direkt.
Det jag menar är att om detta skulle sättas i system av väldigt många så lär de stänga möjligheten och då är vi alla förlorare i långa loppet. Tanken är som sagt inte att man ska ansöka om kortet och sen säga upp det så fort poängen kommit in för att få billiga poäng. Att det går att göra är ju en helt annan sak. Det finns säkert något i reglerna som säger att man inte för utnyttja systemet eller liknande, brukar finnas sådana friskrivningar. Vet att Eurobonus har det och att de har möjlighet att stänga ens konto om man drar fördelar som man egentligen inte borde ha (eller hur man ska uttrycka det, men ni förstår vad jag menar).

Förstår vad du menar Palmen men vart går gränsen tycker ni?

Bjuder man in 5 vänner till Amex Premium är du uppe på 100k poäng, det kostar dig/dinna vänner 3500kr. 100k poäng för 3.5 är helt ok i min värld och allt dem behöver göra är att säga upp sitt kort inom 12 månader.

F

Förstår vad du menar Palmen men vart går gränsen tycker ni?

Bjuder man in 5 vänner till Amex Premium är du uppe på 100k poäng, det kostar dig/dinna vänner 3500kr. 100k poäng för 3.5 är helt ok i min värld och allt dem behöver göra är att säga upp sitt kort inom 12 månader.
Om man värvar någon som bara har planer på att använda i ett år och sen säga upp ser jag inga som helst problem i det.
Att sätta i system att värva personer utan att de tänker använda kortet tycker jag dock är helt fel och risker ar att sabba för andra framöver. Och det finns säkert en risk i att Amex ogillar detta beteende också som ger konsekvenser för en som kund.

Inte mer bedrägeri än att rensa cachen för att låtsas vara ny kund hos city gross tycker jag;):cool:

Inte riktigt samma sak kanske.

Kan tillägga att jag endast gjorde så innan texten att det endast är ny kund kom.

Och anledningen till att jag rensade cachen var för att jag fick mina poäng sporadiskt.

Kommer vi någonstans med alla dessa moraliska pekpinnar om vad som är rätt och fel? Alla gör som de vill ändå, och vare sig Amex, City gross eller något annat bolag lär ha BC-läsare som sin största kundgrupp så vad vi som kollektiv gör eller inte gör spelar nog ingen större roll.
Alla "en förstör för alla" eller "om alla gjorde som du skulle" kan vi väl lägga åt sidan?

Kommer vi någonstans med alla dessa moraliska pekpinnar om vad som är rätt och fel? Alla gör som de vill ändå, och vare sig Amex, City gross eller något annat bolag lär ha BC-läsare som sin största kundgrupp så vad vi som kollektiv gör eller inte gör spelar nog ingen större roll.
Alla "en förstör för alla" eller "om alla gjorde som du skulle" kan vi väl lägga åt sidan?
Alla får självklart göra hur de vill.
Det är även fritt fram för alla att ringa till flygbolaget och fråga om den mistake fare man precis bokad är giltig.

Att påtala för folk att det kan finnas risker med ett visst agerande ser jag inget fel i samt att man bör tänka sig för en extra gång innan man gör andra saker.

Jag tror dock att folk som läser på BC är en rätt stor kundgrupp av de som har SAS Amex-korten. Det är nog väldigt få personer som kommer på att skaffa ett amex kopplat till SAS om man inte fått informationen från någon annan. Första gången man skaffar ett amex är det troligtvis inte SAS Amex om man inte blivit rekommenderad.

Toppen