Senaste nytt

Jakten på polarrullen

Förlåt, jag tolkade kanske in för mycket i hennes inlägg. Jag tolkade det som att de serveras i PLUS mellan dessa klockslag, i övrigt endast till försäljning. Ser dock att hon inte skrivit att det är så. Således kan jag ha fel. :oops:
Jag köper konceptet om det är så att rullar inte lastas efter kl. 15:59. Jag köper däremot inte konceptet om rullar lastas och erbjuds till försäljning i Go. Det är liksom mot hela grejen med cafétänket - välj vad du vill lanserades det ju som. Med alkoholen hänvisas det ju till relevant lagstiftning, i fallet med polarrulle förefaller det dock som att man tänkt sig tjäna en hacka på försäljning.

Jag köper konceptet om det är så att rullar inte lastas efter kl. 15:59. Jag köper däremot inte konceptet om rullar lastas och erbjuds till försäljning i Go. Det är liksom mot hela grejen med cafétänket - välj vad du vill lanserades det ju som. Med alkoholen hänvisas det ju till relevant lagstiftning, i fallet med polarrulle förefaller det dock som att man tänkt sig tjäna en hacka på försäljning.
@Agö formulerar de mycket korrekt.

Att den efter 16 inte lastas på CRJ/ATR har jag lärt mig och kan till viss del förstå.
Men at bli nekad en vara som finns vagnen när jag sitter i Plus, för att den säljs i Go, är inte okej.

Jag borde vetat bättre än att be om polarrulle efter kl 16:00 på SK166 idag.

"De får man bara fram till kl 16:00" sa purser konkret. "Men du ropade ut att vi i Plus får välja från sortimentet, och berättade att polarrullen finns ombord och säljs?" sa jag såklart. Pursern visste dock vad som gällde: "De måste ju säljas till Go. Vi får se om det blir någon kvar."

Som ni kanske anar pratade inte pursern mer med mig på denna flygning. Inte ens för att förklara att de (uppenbarligen?) tog slut.

Allt för att jag inte ville äta denna minimala Fresh Bite (som inte var något jag gillade—och jag var lite hungrig).

Jag är trött på SAS modifiering av Plus-konceptet till specialregler. Det var ju ett extremt enkelt koncept. "SAS Plus får välja något från Cafésortimentet". Yippe. Enkelt. Inga konstigheter. Men även det kan SAS krångla till.
Ja, jag har märkt över senaste tiden att de slutat att faktiskt säga att Plus får välja från sortimentet, och börjat dela ut "det som gäller" vid denna tid i ett försök att uppenbarligen minska konsumtionen i Plus.

Är inte livet på dyra Plus-biljetter glamouröst så säg? :)

Jag är less.
(och har således reklamerat den delen av min resa)

PS: Någon får gärna prova att gå och sätta sig i Go istället en stund, be att få köpa polarrullen, och sedan skicka kvittot till SAS. Just to prove a point...

Edit: Även om inget kommer ske av det hela, så är det enkelt. Så en anmälan till Konsumentverket om otillbörlig marknadsföring var det värt.

Last edited:
Någon som kan formulera sig bra i skrift kanske kan skriva till ansvarig på SAS och fråga vad/varför är det för regler som gäller och kanske kan länka denna tråd.
På Europalinjerna skulle jag gärna ta en polarrulle i ställe för lådan som erbjuds mitt på dagen.
De här med polarrullen börjar bli lika förvirrat som Smoothie i plus var för något år sedan.
SAS svar blir nog att man har frågat de mest frekventa resenärerna vad de tycker och har följt deras synpunkter.
Även jag har noterat att de inte säger att i plus får man välja från sortiment som i folden.

Jag borde vetat bättre än att be om polarrulle efter kl 16:00 på SK166 idag.

"De får man bara fram till kl 16:00" sa purser konkret. "Men du ropade ut att vi i Plus får välja från sortimentet, och berättade att polarrullen finns ombord och säljs?" sa jag såklart. Pursern visste dock vad som gällde: "De måste ju säljas till Go. Vi får se om det blir någon kvar."

Som ni kanske anar pratade inte pursern mer med mig på denna flygning. Inte ens för att förklara att de (uppenbarligen?) tog slut.

Allt för att jag inte ville äta denna minimala Fresh Bite (som inte var något jag gillade—och jag var lite hungrig).

Jag är trött på SAS modifiering av Plus-konceptet till specialregler. Det var ju ett extremt enkelt koncept. "SAS Plus får välja något från Cafésortimentet". Yippe. Enkelt. Inga konstigheter. Men även det kan SAS krångla till.
Ja, jag har märkt över senaste tiden att de slutat att faktiskt säga att Plus får välja från sortimentet, och börjat dela ut "det som gäller" vid denna tid i ett försök att uppenbarligen minska konsumtionen i Plus.

Är inte livet på dyra Plus-biljetter glamouröst så säg? :)

Jag är less.
(och har således reklamerat den delen av min resa)

PS: Någon får gärna prova att gå och sätta sig i Go istället en stund, be att få köpa polarrullen, och sedan skicka kvittot till SAS. Just to prove a point...

Edit: Även om inget kommer ske av det hela, så är det enkelt. Så en anmälan till Konsumentverket om otillbörlig marknadsföring var det värt.
Jag ska beställa en polarrulle nästa gång och kräva att få betala för den. Om Go får KÖPA innan plus får det blir det ett rejält mail till Diamondsupporten!

Vi får väl se om personen på SAS Facebook lyckas jaga tag i en ansvarig. De svarade i alla fall att de skulle försöka. Alltid något.

@flum Bra där! Ungefär samma strategi jag tänkte ta nästa gång, fast med guldsupporten (som jag verkar ha tappat mailen till—någon?). Med det sorgliga konstaterandet att jodå. Go måste ju få köpa innan Plus.

Vad som gör mig tröttast är nog dock att det inte direkt finns gott om alternativ inom norden i Plus att beställa från den himla vagnen ändå.

Uppenbarligen har SAS lastat rullarna på den vagnen som inte är gratis för plus-resenärer (efter kl 15.59). Detta borde ju alla inse och vi kan ju såklart inte säga att SAS gör något fel. Tänk på de stackarna som måste sköta ett flygbolag och ta hand om jobbiga gäster också.

Uppenbarligen har SAS lastat rullarna på den vagnen som inte är gratis för plus-resenärer (efter kl 15.59). Detta borde ju alla inse och vi kan ju såklart inte säga att SAS gör något fel. Tänk på de stackarna som måste sköta ett flygbolag och ta hand om jobbiga gäster också.

App app app. Först har de skaffat en sån vagn som de lastat ombord. Jobbigt värre! ;)

Nu ska vi se här...

Fick ett litet bildbevis idag. SK621 CPH-BRE. Avgång 19:15, dvs. efter 16. Flygtid 1:10, dvs Nordenservering. ATR-72.

Rullar har lastats, syns på övre hyllan i vagnen, men gick inte att få i Plus.

DSC_0846.JPG

Toppen