P-L skrev:Var såg du det om vännen?Klicka för att utvidga...
Denna info kom på mail idag till mig iaf
P-L skrev:Var såg du det om vännen?Klicka för att utvidga...
Skulle säga att enligt reglerna så ska man inte få något, sedan om systemet missar detta är en annnan femma...JacobGBG skrev:Jag antar att det inte finns några som helst vinster att göra i rekrytering till Elite för någon part om jag redan har Premium?Klicka för att utvidga...
jumbooze skrev:Skulle säga att enligt reglerna så ska man inte få något, sedan om systemet missar detta är en annnan femma...Klicka för att utvidga...
Impendill skrev:För den som redan har ett kort ja, men inte för den som bjuder inKlicka för att utvidga...
JacobGBG skrev:Hmm.. verkar däremot som man bara kan bjuda in någon till samma kort nivå. T.ex. Så har jag ändå funderat på att gå upp till Elite och låta min syster som också har Amex att stå för det, men har bara option till hennes nuvarande nivå i det förformulerade brevet på Bjud-in-en-vän sidan.Klicka för att utvidga...
blobloblo skrev:Det stämmer väl inte? Om systemet fungerar som det ska får varken rekryteraren och rekryten poäng?Klicka för att utvidga...
Så länge du har kvar kortet ska det landa 20,000 baspoäng varje år. Men de kommer inte när ditt EB-kvalifikationsår börjar, utan när årsskiftet för Amex-kortet passeras.Impendill skrev:Jag tänker rent spontant om jag ska återkvala till guld så ser det ju ut att behövas 45.000 poäng i stället för 25.000Klicka för att utvidga...
De 20k baspoängen får man bara en gång per år, när årsavgiften betalas. Det var inte så att du fick detta i april i år, dvs innan din nya period började?Impendill skrev:En fråga till er med Elite-kort.När jag ansökte och fick kortet förra året i April så fick jag även 20.000 statusgrundande poäng på kontot och blev därmed EB-silver.Jag flög sedan ihop poäng så att jag kom upp i guld.När jag nu kollar på mitt konto så ser du ut så här:Visa bifogad bild 56028Jag vill minnas att stapeln var på 20.000 förra året.Hur ser det ut för er?Jag tänker rent spontant om jag ska återkvala till guld så ser det ju ut att behövas 45.000 poäng i stället för 25.000Klicka för att utvidga...
Impendill skrev:Jag fick kortet i April/ mars någon gång om jag inte minns fel och då fick jag ju mina 20.000 baspoäng.De kommer väl när den nya avgiften för kortet kommer då.EDIT: Fick kortet i februari 2016.Hänger inte med riktigt här.Min intjäningsperiod till Euro-bonus är 1 maj 16 - 30 april 17.Betyder det att jag får mina 20.000 statuspoäng igen i februari när räkningen kommer och att jag sedan har till 1 maj på mig att samla ihop till guld? (vi förutsätter att jag är statuslös så det blir enkelt att hänga med).Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Du får poängen i februari. Men de läggs till de du har samlat på vägen dit, så du har fortfarande hela året på dig att samla. Så drar du in 25k före februari, så landar du på 45k i februari och är klar.Klicka för att utvidga...
Najk skrev:Om man blir värvad så ska man ju också få en bonus tex vid premium så är det 15k på 3 månader man ska handla för. Får man bonusen direkt när man överskridit beloppet eller kommer bonusen efter 3 mån?Klicka för att utvidga...
Syns den som kommande saldo?spritfet skrev:Gjorde en värvning under spetember och fått 27k.Personen jag värvade klev över 20k spend 25SEP, betalat första fakturan och årsavgift 01OKT.När trillar bonusen in för personen jag värvade? Brytpunkt är månadsskiftet.Klicka för att utvidga...