Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sen lunch i Swiss First Terminal E i Zurich.. Sedan jobb

7ff679a5f5f1701b7e0601ae26c28072.jpg

Sitter i THAI Royal Orchid SPA lounge i Bangkok och pustar ut.
Det blir ingen massage pga ont om tid och många i kön för massagen.

Det tog ca en halvtimme för att checka in i THAI Business class in ikväll.
Skälet var att det fanns ca 300 VVIP väskor att checka in och de blockerade 4 check in diskar.
Jag frågade THAI personalen om för vem och vart men ha sa bara "Very, very important people".
Många thailändska poliser bar de väskorna till check in hallen därför kan det vara så att någon politisk höjdare.

IMG_20160821_213709.jpg

Nu sitter jag på TG658 mot Seoul från Bangkok.
Flyget är försenat pga reparationsarbete (de sa inget om vilken del de reparerade).

På en nattflygning under 5 timmar serverar THAI två måltider.:eek: Jag hade samma problem med Asiana på denna rutt för några år sedan.
Varför kan de inte skippa första servering och servera endast frukost?

Beräknad flygtid: 4 timmar 57 minuter.
IMG_20160821_233122.jpg

First serving och second serving.
IMG_20160821_232911.jpg

Från den lounge som SAS använder i Prag, väntar på SK 1768 till Stockholm.

Nu vet jag inte om detta är samma som 2013, men det är ett härligt minne när typ 25+ BCare var på samma SAS flight i Plus för någon EB Gold challange en tisdag. Alla gick dit, svepte en öl och tillbaka till hemresan med vändande plan.

Björnström hade meddelat SAS om detta, och sagt att de borde lasta extra av den Luxemburgianska Cuveen. Längst bak i galley på grisen (aka B737-600) fanns det en låda med extra 35 flaskor. Tror dessa gick åt. "Oh those memories" Ursäkta OT och hi-jack av ditt inlägg..

United Club den som det står: "Terminal C, toward Gate C120" på United.com

Det som är bra är att det finns bra med arbetsbord... vi håller oss till det...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen