Senaste nytt

Ipad till SAS cabin crew

Åker mellan AGH-ARN som EBD i minus nu på fredag och sedan i stort sett varenda månd morgon /torsd em under hösten, utom under mina två semesterveckor. Då blir det resor till Alicante och Miami med SK. I kid you not. Ska försöka notera hur det fungerar med ev ipads och denna så eftertraktade recognition...

Det finns flera anledningar till surfplattan, men en som är positiv för oss i forumet är att den ger en helt ny möjlighet att ge personlig service. Ber jag ofta ofta om Mikkeller+nötter ska man kunna se detta och eventuellt fråga "Hej Funcadelic, Vill du ha Mikkeller+nötter som vanligt eller är du sugen på något annat idag?". Nu är exemplet jag gav kanske inte ett stort steg framåt, men givetvis kan man se många liknande fördelar. Varför inte att crew fyller i öl+nötter och så kommer pris=0 upp om jag är Diamond? Vet dock inte i vilken version av crews app detta kommer.

Det står från Rickard Gustafson själv om dessa i senaste traveler att de är för info om bagage, connections samt EB status och säkert mer där till

Det finns flera anledningar till surfplattan, men en som är positiv för oss i forumet är att den ger en helt ny möjlighet att ge personlig service. Ber jag ofta ofta om Mikkeller+nötter ska man kunna se detta och eventuellt fråga "Hej Funcadelic, Vill du ha Mikkeller+nötter som vanligt eller är du sugen på något annat idag?". Nu är exemplet jag gav kanske inte ett stort steg framåt, men givetvis kan man se många liknande fördelar. Varför inte att crew fyller i öl+nötter och så kommer pris=0 upp om jag är Diamond? Vet dock inte i vilken version av crews app detta kommer.
Skriver du med insikt i vad iPaden används till nu och vad den ska användas till i framtiden eller är det spekulationer/idéer?
Det är lite svårt att utläsa när man läser din kommentar.

Jag vet med säkerhet att plattans syfte åtminstone delvis är att användas för att öka den personliga upplevelsen för kunden av typen jag skrev ovan. Dock tror jag inte att detta är med i crewappens första lansering - däremot är det troligtvis (förhoppningsvis!) lite mer info i den än bara en förteckning över var olika statusnivåer sitter i första versionen. Vi kan väl hjälpas åt att luska ut mer.

Varför ska öl+nötter vara gratis som diamond?
Med tanke på att jag på 99% av alla SAS flighter jag gör dricker en Mikkeller så skulle jag uppskatta om de direkt när de släcker skylten för säkerhetsbälte kommer ut med en Mikkeller åt mig så jag slipper skynda i mig ölen innan landning i Köpenhamn (från Stockholm). Sitter nästan alltid på nödutgång och det brukar oftast ta över halva flygningen innan man får en möjlighet att dricka en öl. Om jag dessutom redan innan flighten kunde registrera vad jag ville ha skulle det vara toppen. När crew kommer till min plats ser de i sin ipad vad jag beställt och ger mig detta och klickar på "order utförd" och eventuella pengar dras från mitt registrerade kort.

Med tanke på att jag på 99% av alla SAS flighter jag gör dricker en Mikkeller så skulle jag uppskatta om de direkt när de släcker skylten för säkerhetsbälte kommer ut med en Mikkeller åt mig så jag slipper skynda i mig ölen innan landning i Köpenhamn (från Stockholm). Sitter nästan alltid på nödutgång och det brukar oftast ta över halva flygningen innan man får en möjlighet att dricka en öl. Om jag dessutom redan innan flighten kunde registrera vad jag ville ha skulle det vara toppen. När crew kommer till min plats ser de i sin ipad vad jag beställt och ger mig detta och klickar på "order utförd" och eventuella pengar dras från mitt registrerade kort.
Det hade varit ett lyft verkligen!

Nu är det ju het nötterna utan ölen som är gratis. Det fick jag mycket tydligt uppkört i näsan å min förra flight. Excuse me!!

På pendlarmötet på Landvetter i våras nämndes plattan som ett sätt för att öka skillnaden mellan EBG och EBD, vilket skall handla om mjuka värden.
De pratade framförallt om mjuka värden och recognition för att särskilja EBD. Anders sade att det handlar inte bara om att hälsa på dig som EBD, utan om att ta hand om dig. Lösningen verkar vara iPad mini och att de i den kan se mer om varje pax. Han exemplifierade med att det skulle kunna ha information om man vill ha kaffet svart eller med mjölk - som ett sätt få känna sig mer igenkänd. Eller om din väska försvann på förra resa så borde personalen på nästa veta om det. Plattorna kommer att komma till sommaren, först med administrativa funktioner för CC, och till hösten med verktyg för recognition
Tråden: Inbjudan till SAS dialogmöte Landvetter 13 maj 2016 | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Toppen