Senaste nytt

Trygg Hansa - Ny Eurobonus partner: 2000 poäng per försäkring

Efter många om och men så är nu både bil- och bostadsrättsförsäkringen upplagd för e-faktura. De kunde inte lösa månadsvis e-faktura så det blev halvsårsfaktura istället. Rutinen verkar vara att första gången så lägger dem på en fakturaavgift som ligger på 15 kr och efterföljande halvårsfakturor kommer direkt till ens internetbank. Även om 30 kr inte är något att tjafsa om så tycker man att de borde införa bättre IT-rutiner för att hantera detta. Det som jag tycker är anmärkningsvärt är att man kan välja ett alternativ som heter "Pappersfritt" och då får man fakturor/handlingar via deras hemsida istället. Har man valt detta alternativ så görs första fakturan tillgänglig via Mina handlingar, men de skickar ändå ut det som pappershandling. Ja, det finns en del att anmärka på här...

Jag har bråkat i över fem månader (totalt kanske 7 timmar) med Trygg-Hansa för sporadiskt uteblivna poänginbetalningar sedan 2013.
Otroligt långsamma i handläggningen och förvirringen är total var handläggarna ska vända sig.
Idag fick jag totalt 500 poäng inbetalda till mitt konto. Småsummor att bråka om men någonstans kan väl rätt vara rätt (och rätt enkelt?)

SAS - styr upp era partners... :confused:

Är ny poängjägare och såg att Trygg Hansa är partner till SAS. Kanon tänkte jag då båda våra barn är försäkrade hos Trygg Hansa och således man kunna tillgodose sig lite extra poäng. Men, enl Trygg Hansa så gäller detta alla försäkringar utom barnförsäkringar. Stämmer verkligen detta, känns mycket märklig tycker jag. Någon mer som har reagerat på detta?

Är ny poängjägare och såg att Trygg Hansa är partner till SAS. Kanon tänkte jag då båda våra barn är försäkrade hos Trygg Hansa och således man kunna tillgodose sig lite extra poäng. Men, enl Trygg Hansa så gäller detta alla försäkringar utom barnförsäkringar. Stämmer verkligen detta, känns mycket märklig tycker jag. Någon mer som har reagerat på detta?
Ja, det står ju uttryckligen på Eurobonussidorna.

"* Vår barnförsäkring TryggaBarn ger inga EuroBonus Extrapoäng"

SAS EuroBonus

Jag tycker det knappt är lönt, har både hemförsäkring och olycksfallsförsäkring hos Trygg Hansa och får hela 13 Eurobonuspoäng/månad för detta...
Jag kollade igenom mina poäng nu, och får hela 21 poäng från Trygg-Hansa. Men inte varje månad av oklar anledning, de verkar bara komma varannan till var tredje månad. Känns inte lönt att börja bråka om men det är irriterande att det inte fungerar bättre...

Toppen