Hittar inte agenten några biljetter så är det ju väldigt svårt att boka några biljetter. Detta oavsett hur många biljetter du själv ser på Uniteds- eller ANAs hemsida.nollbit skrev:Jag försöker boka två platser i business på OZ114 ICN - KIX den 30:e september. Finns platser enligt ExpertFlyer och United, men inte enligt Tallin.Är det sånahäringa spökavailability man hört talas om? Är det bara ge upp?Visa bifogad bild 55333Klicka för att utvidga...
Nu kan det ju ändå vara intressant att veta vad det beror på för att i framtiden kunna sålla bort biljetter som ändå inte går att boka och spilla mindre tid.Golfkillen skrev:Hittar inte agenten några biljetter så är det ju väldigt svårt att boka några biljetter. Detta oavsett hur många biljetter du själv ser på Uniteds- eller ANAs hemsida.Klicka för att utvidga...
Omöjligt för oss att veta. Blir bara gissningar.RickardG skrev:Nu kan det ju ändå vara intressant att veta vad det beror på för att i framtiden kunna sålla bort biljetter som ändå inte går att boka och spilla mindre tid.Klicka för att utvidga...
JohanA skrev:Omöjligt för oss att veta. Blir bara gissningar.Klicka för att utvidga...
Spekulera är givetvis en sak men att tro att man får rätta svaret är naivt.nollbit skrev:Om vi slutade spekulera i det här forumet skulle ju hälften av diskussionerna dö direkt. Jag fattar att det inte går att boka om agenten inte hittar tillgänglighet, men det är som sagt ändå intressant att veta vad andra har för erfarenheter av diskrepanser mellan EF/ANA/United och Tallins tillgänglighet.Klicka för att utvidga...
nollbit skrev:Är det sånahäringa spökavailability man hört talas om? Är det bara ge upp?Klicka för att utvidga...
Jag svarade dock på frågan om det var att ge upp. Jag såg ingenstans att du ville spekulera i varför United ibland visar tillgänglighet som inte går att boka via SA.nollbit skrev:Jag fattar att det inte går att boka om agenten inte hittar tillgänglighetKlicka för att utvidga...
JohanA skrev:Spekulera är givetvis en sak men att tro att man får rätta svaret är naivt.Klicka för att utvidga...
Golfkillen skrev:Jag svarade dock på frågan om det var att ge upp. Jag såg ingenstans att du ville spekulera i varför United ibland visar tillgänglighet som inte går att boka via SA.Klicka för att utvidga...
Jag skulle ändå uppskatta feedback från andra medlemmar om t.ex. ofta förekommande problem med married segments för Asiana, eller om många har upplevt att det skiljer sig mellan vad Tallinn kan boka och vad United visar för ett specifikt bolag. Gissningar eller indikationer på ett systematiskt fel kanske, men ändå till viss del användbar information.JohanA skrev:Omöjligt för oss att veta. Blir bara gissningar.Klicka för att utvidga...
På vilket sätt är det ett systematiskt fel? Var ligger felet i att Eurobonus inte kan boka detta?RickardG skrev:Jag skulle ändå uppskatta feedback från andra medlemmar om t.ex. ofta förekommande problem med married segments för Asiana, eller om många har upplevt att det skiljer sig mellan vad Tallinn kan boka och vad United visar för ett specifikt bolag. Gissningar eller indikationer på ett systematiskt fel kanske, men ändå till viss del användbar information.Klicka för att utvidga...
Det var ren spekulation, men säg att en viss typ av resor inte går att boka med Eurobonus för att de läggs in systemmässigt på fel sätt. Ser vi ett mönster eller känns det helt och hållet slumpmässigt när dessa situationer uppkommer?palmen skrev:På vilket sätt är det ett systematiskt fel? Var ligger felet i att Eurobonus inte kan boka detta?Klicka för att utvidga...
Du menar att agenten lägger in de fel i bokningen eller att Asiana har lagt upp dom fel i award availability?RickardG skrev:Det var ren spekulation, men säg att en viss typ av resor inte går att boka med Eurobonus för att de läggs in systemmässigt på fel sätt. Ser vi ett mönster eller känns det helt och hållet slumpmässigt när dessa situationer uppkommer?Klicka för att utvidga...
Tja, vad vet jag, båda möjligheterna är realistiska och det finns säkert fler alternativ. Jag håller annars med, jag har själv aldrig råkat ut för att det jag hittat på United sedan inte gått att boka.palmen skrev:Du menar att agenten lägger in de fel i bokningen eller att Asiana har lagt upp dom fel i award availability?Jag har inte sett några mönster, married segment verkar kunna spöka ibland. I övrigt så har jag aldrig haft problem med att det inte går att boka efter att ha tittat på Uniteds sida. Kanske är lite si och så med tillgänglighet på Air China och Asiana för EuroBonus. Det är där det rapporterats problem denna vecka.Klicka för att utvidga...