Senaste nytt

Eurobonus kan inte boka platser hittade med Uniteds awardsökning samt Expertflyer

På vilket sätt är det ett systematiskt fel? Var ligger felet i att Eurobonus inte kan boka detta?
Det var ren spekulation, men säg att en viss typ av resor inte går att boka med Eurobonus för att de läggs in systemmässigt på fel sätt. Ser vi ett mönster eller känns det helt och hållet slumpmässigt när dessa situationer uppkommer?

Det var ren spekulation, men säg att en viss typ av resor inte går att boka med Eurobonus för att de läggs in systemmässigt på fel sätt. Ser vi ett mönster eller känns det helt och hållet slumpmässigt när dessa situationer uppkommer?
Du menar att agenten lägger in de fel i bokningen eller att Asiana har lagt upp dom fel i award availability?
Jag har inte sett några mönster, married segment verkar kunna spöka ibland. I övrigt så har jag aldrig haft problem med att det inte går att boka efter att ha tittat på Uniteds sida. Kanske är lite si och så med tillgänglighet på Air China och Asiana för EuroBonus. Det är där det rapporterats problem denna vecka.

Du menar att agenten lägger in de fel i bokningen eller att Asiana har lagt upp dom fel i award availability?
Jag har inte sett några mönster, married segment verkar kunna spöka ibland. I övrigt så har jag aldrig haft problem med att det inte går att boka efter att ha tittat på Uniteds sida. Kanske är lite si och så med tillgänglighet på Air China och Asiana för EuroBonus. Det är där det rapporterats problem denna vecka.
Tja, vad vet jag, båda möjligheterna är realistiska och det finns säkert fler alternativ. Jag håller annars med, jag har själv aldrig råkat ut för att det jag hittat på United sedan inte gått att boka.

Frågan är väl om investory som visas på United.com är dynamiskt, eller om tillgängligheten uppdateras några gånger per dag?

Om vi vänder på frågan: United.com visar dynamisk (realtidsinformation) för de flesta bolag när jag använder denna som bokningsmotor, men inte när SAS är involverat. En flygresa bokat med ett segment på SAS, antigen som SAS flygnummer eller United flygnummer "operated by SAS" blir biljetten aldrig utskriven direkt men det tar mellan 1-24 timmar.

Jag tror en förklaring ligger i en av tre orsaker:
1. Tillgänglighet som visas är inte realtid
2. Tillgänglighet är olika mellan bolag. Mao, några har förtur
3. Married segments för resor med connections

Toppen