J
JohanA
Guest
Det går att ansöka om pass i andra delar av Sverige även om man bor i Skåne.
Tex ansöka i Stockholm och hämta ut det i Malmö.
Tex ansöka i Stockholm och hämta ut det i Malmö.
Ja, det är giltigt för upp till 144 timmars visumfri vistelse i Storshanghai område.Avgeek skrev:Jag ankommer den 17 maj med SK997 i Shanghai.Jag åker den 21 maj med CX367 till Hong Kong.Jag åker hem den 22 maj med SAS till Stockholm.Är detta visumfritt enligt reglerna?Klicka för att utvidga...
Att du reser med separata biljetter har ingen betydelse.varva77 skrev:Hm, nu undrar jag om min plan blir svår att genomföra... har bokat bonusresa ARN-Shanghai-ARN. 6-16/4. Dock är tanken att åka vidare till Seoul samma dag vid ankomst 7/4 för att sedan avsluta ett par dagar i Shanghai, typ 13-16/4. Åker jag på visum för detta eller hur blir det? Är alltså separata biljetter.Klicka för att utvidga...
freppa87 skrev:Om nu tanken med dessa transitprogram är för att få folk att besöka Kina, varför har man då höjt vanliga visumkostnaden till Kina så dramatiskt (ca 1300kr nu)?Klicka för att utvidga...
Det är giltig routing för visumfri vistelse upp till 144 timmar i Storshanghai område, ja.oneM skrev:Har en fråga, ska flyga ARN-HKG-MNL-KUL-PVG-ARNBefinner mig ca 72h i Shanghai, och då ska det väll vara visum fritt?Klicka för att utvidga...
Stämmer, SAS.Dr. Miles skrev:Det är giltig routing för visumfri vistelse upp till 144 timmar i Storshanghai område, ja.Men vilket flygbolag flyger Shanghai Pudong-Stockholm Arlanda direkt?Klicka för att utvidga...
oneM skrev:Stämmer, SAS.Klicka för att utvidga...
Fredrik skrev:Verkligen?Vad jag vet flyger SAS till Köpenhamn från Shanghai men inte Stockholm. Det ändrar inte svaret om att det är en ok routing men för kinesiska myndigheter är det din faktiska flygning in och ut som räknas, inte vad slutdestinationen är.Klicka för att utvidga...
Ber om ursäkt jag som missade det men stämmer att de är till CPH o inte ARN.Fredrik skrev:Verkligen?Vad jag vet flyger SAS till Köpenhamn från Shanghai men inte Stockholm. Det ändrar inte svaret om att det är en ok routing men för kinesiska myndigheter är det din faktiska flygning in och ut som räknas, inte vad slutdestinationen är.Klicka för att utvidga...
Det är OK.Kevinator skrev:Gäller det både på ut- och inresa? Kommer vid jul flyga ARN-CPH-PVG-Haneda-PVG-CPH-ARN. Stannar i Ahanghai 5 dgr på ditresan oxh 5 dgr på hemresan. Är det ok?Det är för övrigt två separata biljetter, SAS (ARN-PVG) resp ANA (PVG-Haneda).Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Det är OK.Varje inträde till Kina som räknas.Om du inte sätter dig i system (t ex flyger mellan Hong Kong-Shanghai-Seoul T/R 4 gånger i månaden med max stay i båda rikningar) så tror jag inte att det blir problem i immigrationen.Klicka för att utvidga...
Kevinator skrev:Ok tack för snabbt svar. Utmaningen blir kanske snarare här hemma, att SAS släpper oss ombord utan visum till Kina i passet.Klicka för att utvidga...