F
Fredrik
Guest
Man kan också reflektera över varför just SAS var de som inte klarade konkurrensen.
Haha "Sorry."MarcusC skrev:Ny förklaring till varför Got-Lhr försvann ?!(Från senaste Scandinavian Traveller/Maj)Överetablerat?! Tja så kan man ju säga när alla andra bilag expanderar medan SAS kastar in handduken istället för att möta konkurrensen?!Klicka för att utvidga...
MarcusC skrev:Ny förklaring till varför Got-Lhr försvann ?!(Från senaste Scandinavian Traveller/Maj)Överetablerat?! Tja så kan man ju säga när alla andra bolag expanderar medan SAS kastar in handduken istället för att möta konkurrensen?!Klicka för att utvidga...
Rödnosen och Britten passar på att öka när Ryan drar ner så antalet flyg mellan Göteborg och London förblir detsamma.MarcusC skrev:Ryan reducerar rejält på Göteborg-Stansted. Från tre dagliga till 1-2 beroende på dag.http://www.gp.se/nyheter/ryanair-halverar-flygen-från-göteborg-till-london-1.3528909Läge för SAS nu då...inte troligt men vore trevligt.Klicka för att utvidga...
Men både BA och Norsken har ökat sen i vintras...ännu mer ökning?Jakob Österberg skrev:Rödnosen och Britten passar på att öka när Ryan drar ner så antalet flyg mellan Göteborg och London förblir detsamma.Klicka för att utvidga...
Haha älskar meningskiljaktigheterna i artikeln om avgifterna har höjts eller sänkts. Underhållande!MarcusC skrev:Ryan reducerar rejält på Göteborg-Stansted. Från tre dagliga till 1-2 beroende på dag.http://www.gp.se/nyheter/ryanair-halverar-flygen-från-göteborg-till-london-1.3528909Läge för SAS nu då...inte troligt men vore trevligt.Klicka för att utvidga...
Cristoffer Cedergren skrev:Haha älskar meningskiljaktigheterna i artikeln om avgifterna har höjts eller sänkts. Underhållande!Klicka för att utvidga...
Här finns Swedavias rabattstruktur.dino_81 skrev:Även bra att flygplatsen står fast vid att alla bolag ska ha samma avgifter, dvs. inga lägre avgifter till Ryanair.Möjligtvis kan någon form av rabatt ges till de bolagen med flest slottar? Fast å andra sidan främjar nog inte det konkurrensen.Klicka för att utvidga...
Jag tror snarare Ryan vill "täcka" upp och inte medge de inte kunnat fylla tre plan om dagen?! Enklare skylla på Swedavia?! Lite som SAS skyllde på konkurrentrna när011430121 skrev:Ren spekulation från mig, kan Ryanair och Swedavia haft förhandlingar om trafik på ARN och dessa har spruckit så detta är en markering från Ryanair? Som sagt bara en spekulation från en som inget vet!Klicka för att utvidga...
Normalt sett hycklar dom inte om sådant iofs. Ryanair är oerhört snabba att agera när en linje inte går enligt plan. Kolla på debaclet Skavsta-Köpenhamn. Ryanairs kabinfaktor i juli 2016 var häpnadsväckande 96 %, det är mkt att leva upp till för Landvetterlinjerna.MarcusC skrev:Jag tror snarare Ryan vill "täcka" upp och inte medge de inte kunnat fylla tre plan om dagen?! Enklare skylla på Swedavia?! Lite som SAS skyllde på konkurrentrna närman la ner Stansted efter några månader?!Klicka för att utvidga...
Jo sant...lite "informella" Landvetter källor diskuterar beläggning men verkar som generellt flyget haft hög beläggning (minst 170..).Agö skrev:Normalt sett hycklar dom inte om sådant iofs. Ryanair är oerhört snabba att agera när en linje inte går enligt plan. Kolla på debaclet Skavsta-Köpenhamn. Ryanairs kabinfaktor i juli 2016 var häpnadsväckande96 %, det är mkt att leva upp till för Landvetterlinjerna.Klicka för att utvidga...
Nu tror jag inte att SAS återinför London från Göteborg med tanke på siffrorna som visades på senaste pendlarmötet.MarcusC skrev:Om så är fallet kanske vi kan hoppas SAS skramlar fram en 736a till Got-StnKlicka för att utvidga...
Låter helt rimligt. Det blir Mallis och Gazipasa för göteborgarna.olo skrev:Nu tror jag inte att SAS återinför London från Göteborg med tanke på siffrorna som visades på senaste pendlarmötet.Och om det blir nya europeiska destinationer från Göteborg utanför sommartidtabellerna som inte är ofrekventa leisure-linjer, förstod jag det som att det blir med de nya CRJerna, då grisen är för stor.Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Låter helt rimligt. Det blir Mallis och Gazipasa för göteborgarna.Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Låter helt rimligt. Det blir Mallis och Gazipasa för göteborgarna.Klicka för att utvidga...
Morgan skrev:Får man hoppas på Malaga och Alicante också, en gång per vecka, gärna tisdagar? ;-)Klicka för att utvidga...