Senaste nytt

Norwegians longhaul

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nystrom

Medlem
Jag har beställt biljetter hos SAS nu. Vad har det med Norwegian tänker ni? Jo, biljetten är till New York och skatterna, avgifterna och övrigt uppgår till 3500 kronor. Jag är säker på att ni vet vart jag vill komma. Vad är det SAS bakar in som inte Norwegian bakar in? Är "bränsletillägget" verkligen så högt?

Tittar du på Norwegians strategi för prissättning på ett kritiskt sätt så kommer du underfund med att du får betala extra för de tjänster du normalt förväntar dig under en långflygning. Du får t ex betala för incheckat bagage vilket andra bolag kanske redovisar som "övriga kostnader". Med SAS ingår mat, dryck, tidningar, bagage, seating, kreditkortsavgifter mm mm i biljettpriset medan det hos LCC är tillkommande kostnader. En stor del av SAS passagerare till USA fortsätter sedan inrikes med något *A-bolag. Där har du också en eventuell kostnad ifall det strular och den ursprungliga resplanen inte håller. Men, vi spekulerar just nu vad DY koncept kommer att innehålla och till vilket pris. Blir det en maskin med motsvarande konfiguration som SAS eller blir det en konfiguration a la charter där man får leka sardin under 8 timmar?
 
Det blir charter konfig hos DY, 291 stolar i 787-8. Charterbolagen ThomsonFly & TUIFly Nordic som flyger åt Fritidsresor kommer också ha 291 stolar i sina 787-8.
 

Homer

Medlem

Palazzi

Medlem
Jag har svårt att tro att DY kan åstadkomma eländigare ekonomi klass än Air India, längst ned här A first look inside the Boeing 787 Dreamliner which will go to Air India - Live From A Lounge de har fått en 787:a som tydligen gå Mumbai-Delhi till att börja med(?) Air India Plans to Use First 787 on Domestic Routes


LOT blir tydligen första Europeiska bolaget med 787
A Preview of LOT Polish Airlines Boeing 787 Dreamliner | Airline Reporter | Blogging on the airline business

Grattis Air India! Ni lyckades få världens mest moderna passagerarplan att se hopplöst omodernt ut! :p
Den där blommiga inredningen tycker jag att jag känner igen från Ethiopian Airlines också..... (hoppas inte de väljer samma färgsättningen till sina B787).
 

Dr. Miles

Expert
Jag har svårt att tro att DY kan åstadkomma eländigare ekonomi klass än Air India, längst ned här A first look inside the Boeing 787 Dreamliner which will go to Air India - Live From A Lounge de har fått en 787:a som tydligen gå Mumbai-Delhi till att börja med(?) Air India Plans to Use First 787 on Domestic Routes


LOT blir tydligen första Europeiska bolaget med 787
A Preview of LOT Polish Airlines Boeing 787 Dreamliner | Airline Reporter | Blogging on the airline business


Både Air Indias och LOTs Business class på Boeing B787 påminner om Turkish Airlines Business class.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Grattis Air India! Ni lyckades få världens mest moderna passagerarplan att se hopplöst omodernt ut! :p
Den där blommiga inredningen tycker jag att jag känner igen från Ethiopian Airlines också..... (hoppas inte de väljer samma färgsättningen till sina B787).

De blommorna presenterar säkert chakra och det ger passageraren positiv energi. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen