Senaste nytt

Swiss First London–Nordamerika under 22 000 kr

Det var LCY som erbjöds på SWISS om man inte reste till London dagen innan, i alla fall om man håller sig till A-dealen och inte flyger iväg med F-priser.

Klassiskt Married Segment fall på Swiss gissar jag. Går att kringgå vid att ringa in. Upplevelsen på LHR lär vara bättre för en F-resa.

Finns en länk i denna tråd du kan testa om du får en transit

Married segments och offside rules lär vara två saker som jag aldrig kommer att förstå.

Bra liknelse..

Married Segment reglerar hur många platser varje marknad (t.ex. Sverige) får till försäljning till en annan marknad. Ta t.ex Swiss på rutten ARN-ZRH och vidare ZRH-ATH i bokningsklass "P" som är billigaste affärsklass.

Då kan kanske den svenska marknaden på morgonflighten få access till P4 (med andra ord 4 platser i P) på hela rutten ARN-ZRH-ATH. Men om du vill bara åka ARN-ZRH, finns det P0 (med andra ord 0 platser till försäljning) men kanske Z2 som är nästa prisband.

När man köper en A-klass Förstaklassresa bokas segmenten inom Europa i J-klass som är högsta klassen inom affärsklass. När jag ibland stöter på patrull där jag inte får boka på grund av married segment så ringer jag Swiss eller Lufthansa och ber om att separera segmenten och sedan sätta ihop detta igen (s.k. Divorce segments). Har funkat när jag har behövt göra detta, men det kan delvis beror på att jag är SEN på Lufthansa.

Så med 2t39min kvar blev det två resor: LHR till BOS via JFK på utresan och utan krusiduller tillbaka till LHR. Sedan LHR till SEA via EWR på utresan och ORD hem. Allt i juli och augusti.

Allt som allt ca £4 000. Inte illa. Inte maximerade rutter annat att alla long-haul är på A330-300. Knappt någon tid alls i FCL i Zurich tyvärr. Det här är jobb och resorna är maximerade för kundbesök.

Toppen service från Swiss First Class Line i Schweiz som fixade en bonusresa direkt till min flickvän som följer med till JFK.

Fick lära mig något nytt idag gällande Swiss First bonusresor. Hårda krav, men det känns verkligen exklusivt. Inte bara är det ett krav att detta kan enbart bokas av en SEN eller HON, men denna SEN eller HON måste själv åka med på samma flight och i samma kabin. Så jag kan inte boka Swiss First till min flickvän utan att jag själv flyger med. Det spelar ingen roll om det är på poäng eller cash som jag åker, men bonusresa måste jag med. Bra att veta i fall någon tror att man kan "köpa" en bonusresa av en M&M medlem.

Jag bokade två flighter till SEA och jag kommer att få prova samtliga Swiss förstaklassprodukter (2 x 777, 1 x A340 och 1 x A330). Det ska bli klart intressant och mina första F-flighter med LX och detta till ett oslagbart pris om ca GBP 3800 totalt för två T/R förstaklassflighter. Som grädde på moset så tjänar jag in tillräckligt många Miles&More miles för att få mitt Senatorkort förlängt.

Jag lägger upp några bilder från min fantastiska resa till Montreal. Tror faktiskt inte kan bli bättre.
fa11027d524292c56b39cfbf8ce1466c.jpg

dcd1c85b1f50773e9d99034dcfbaf639.jpg

d51f854f70c0c35719a2812899c1ba08.jpg
f2a824b1011a2133ba8f01dde6dc9348.jpg

8d1c23f88423b5a00b7ee92d00f39c1d.jpg
069448715bd950327b5c33105f767cb6.jpg
623d9cf119a7909ab91ee98af410ab3f.jpg

Toppen