Senaste nytt

COOP Medmera mer

Last edited:
Detta var något nytt för mig. Enligt punkt 4.12 så får man handla mat på Coop för 500 kr om man blir försenad mer än 8 timmar på sin resa o_O. En minst sagt udda försäkringsförmån!

https://www.coop.se/Global/Betalkor...orReseersattning_Mer-kort_Juli2015_150615.pdf

Jag tyckte att den såg lite luddig ut, men jag är kanske bara inte bra på att läsa villkorssvenska. Jag kan till exempel inte avgöra om följande scenario skulle täckas eller inte: Flyget från Geneve till Norden blir >8h sent. Jag tar en promenad till Coop Blandonnet och shoppar lite mat för att roa mig medans jag väntar på att flyget ska gå. Jag gissar att det inte är så de har tänkt, men...

• Gilla
Reactions: Gus
Jag tyckte att den såg lite luddig ut, men jag är kanske bara inte bra på att läsa villkorssvenska. Jag kan till exempel inte avgöra om följande scenario skulle täckas eller inte: Flyget från Geneve till Norden blir >8h sent. Jag tar en promenad till Coop Blandonnet och shoppar lite mat för att roa mig medans jag väntar på att flyget ska gå. Jag gissar att det inte är så de har tänkt, men...

Tror du inte de menar svenska Coop?

Haha, det där var kreativt! :D Egentligen tror jag inte det är så de menat, men jag tycker de borde godkänna det i alla fall och sedan ändra i villkoren efteråt. Rent juridiskt tycker jag att ditt resonemang borde hålla! Testa gärna och berätta hur det går! :)

Har diskuterats i oändlighet redan, vill bara demonstrera senaste månaderna snabbt i talande (och frustrerande) siffror.

För de som inte handlar till så stor del på Coop utan använder kortet som extrakort vid inköp hos andra:

1 Mars, 2016: För att få 10 000 Eurobonus-poäng krävs spendering på 60 000 kr.
1 Juni, 2016: För att få 10 000 Eurobonus-poäng krävs spendering på 200 000 kr

Kanske var för generöst gentemot de som tjänade in poängen genom inköp hos coop helt enkelt, då det tidigare endast kostade 21.000 kr i spendering hos coop för 10 000 Eurobonus-poäng.
Man skulle nästan kunna se på det som en mistake fare som fick leva vidare alldeles för länge ^^

Last edited:
För de som inte handlar till så stor del på Coop utan använder kortet som extrakort vid inköp hos andra:

1 Mars, 2016: För att få 10 000 Eurobonus-poäng krävs spendering på 60 000 kr.
1 Juni, 2016: För att få 10 000 Eurobonus-poäng krävs spendering på 200 000 kr
Backar du till innan årsskiftet var ju dessutom Betalo gratis. Det har gått fort utför...

Är kortet "stabilt" nu för tiden? Förr blev det ofta strul och köp/uttag nekades för att till synes slumpmässiga inköpsgränser slog i taket och man var tvungen att ringa kundservice och låsa upp kortet. Har det blivit bättre?
Nej, det är fortfarande inte stabilt. Andra weekendresan jag använde kortet på och 2 uttag (i storleksordningen 200 SEK/st) fungerade bra, sedan var det stopp...

I juli-september 2014 räckte det med att köpa för 25 000 kr för att få 10 000 Eurobonuspoäng genom kombinationen Amex/Coop/Betalo. Och under hela 2015 rasade poängen in. Nu har jag inte använt mitt kort sedan i 1:e juni. Men jag funderar ändå på att betala årsavgiften för ytterligare ett år för att ha det som ett utlands- och hyrbilskort. SAS Mastercard blir trots allt 2% dyrare för köp utomlands så redan vid utlandsköp för 16600 kr på ett år har man igen årsavgiften på 249 kr om man värderar en Eurobonuspoäng till 10 öre.

Toppen