Senaste nytt

COOP Medmera mer

Är det någon större skillnad på SAS MC och tex Skandiabanken Visa Kreditkort (förutom att SAS MC har 4000 eurobonus poäng i välkomstbonus mot Skandiabankens 3000)? Med Skandiabanken har man dessutom möjlighet att spara ihop lite extra poäng varje år med andra tjänster. 10 poäng per 100kr är lika mellan korten.

Bara en tanke...

Att de inte erbjuder betalning via e-faktura är en sak jag kan tänka mig att klaga på
This.
Av alla företag så är det bara ett som jag inte kan se mina fakturor online. Coop.

0% valutapåslag är fortfarande bra och vi har Coop som närmast mataffär. Hade jag haft ICA som närmast mataffär hade jag sagt upp Coop Medmera mer snabbare än blixten.
Mailade förresten om att jag saknade mina poäng från mina Klarna-köp från halvåret.
Samlade allt i mitt mail snyggt och prydligt med datum, belopp, butik osv. Gissa svaret jag fick? De ville ha kontoutdrag eller kvitto. Vafan jag har ju mitt kontoutdrag på Coop! Ser inte Coop vad de fakturerar mig?! Kalle Anka-svar.

Precis ringt in och sagt upp kortet, noll intresse av att behålla mig som kund. Frågade vänligt varför jag sa upp det och efter att ha sagt att årsavgiften och försämringarna inte gör det värt årsavgiften så tackade hon och la på luren.

Precis ringt in och sagt upp kortet, noll intresse av att behålla mig som kund. Frågade vänligt varför jag sa upp det och efter att ha sagt att årsavgiften och försämringarna inte gör det värt årsavgiften så tackade hon och la på luren.
Ha, mig frågade de inte ens varför jag sa upp kortet. Påpekade varför och sa även att det borde ni ha märkt med tanke på hur många som säger upp kortet.

Det ska jag framför som en åsikt och sedan la hon på luren!

Postar min uppsägningsblankett idag och håller tummarna för att de behandlar den fort så jag inte åker på nästa årsavgift ändå.

Vem pratade ni med? Vilken avdelning?

Jag ringde nyss och förklarade att jag spenderar mycket och fick behålla kortet gratis fram till september 2017. Min frus extrakort ingick också:)

Kvinnan på medmera bank var väldigt trevlig och medgörlig.

Jag har över 100 000 MedMera-poäng och funderar på om det är bäst att skynda sig att växla in dem direkt (så att de inte hinner genomföra fler försämringar), eller om det finns någon chans att de erbjuder en kampanj med bättre växelkurs. Har de gjort det någon gång sedan försämringen i våras?

Jag har över 100 000 MedMera-poäng och funderar på om det är bäst att skynda sig att växla in dem direkt (så att de inte hinner genomföra fler försämringar), eller om det finns någon chans att de erbjuder en kampanj med bättre växelkurs. Har de gjort det någon gång sedan försämringen i våras?

Nej, jag skulle växla.

Skickade in min uppsägnings-blankett förra veckan samt återbetalade den kredit jag hade nyttjat.
Nu kör jag SAS MC och SAS Amex Premium

Skickade in min uppsägnings-blankett förra veckan samt återbetalade den kredit jag hade nyttjat.
Nu kör jag SAS MC och SAS Amex Premium
Har de "redan" avslutat ditt kort? Jag skickade in min blankett för en vecka sedan och det är fortfarande aktivt. Jag blir så oerhört trött på COOP att jag, om jag inte redan hade försökt göra det, omgående hade avslutat mitt kort. Andra kortutgivares kort kan man ringa och säga upp omgående. COOP kräver först en blankettbeställning och sen har de upp till två veckors handläggningstid enligt kundtjänst som jag nyss talade med. Hon skyllde på att de hade så många uppsägningar just nu, haha. Undrar varför? För övrigt fick jag för två veckor sen besked av samma kundtjänst att det gick bra att mejla in den underskrivna blanketten, vilket inte stämde. Amatörer.

Har de "redan" avslutat ditt kort? Jag skickade in min blankett för en vecka sedan och det är fortfarande aktivt. Jag blir så oerhört trött på COOP att jag, om jag inte redan hade försökt göra det, omgående hade avslutat mitt kort. Andra kortutgivares kort kan man ringa och säga upp omgående. COOP kräver först en blankettbeställning och sen har de upp till två veckors handläggningstid enligt kundtjänst som jag nyss talade med. Hon skyllde på att de hade så många uppsägningar just nu, haha. Undrar varför? För övrigt fick jag för två veckor sen besked av samma kundtjänst att det gick bra att mejla in den underskrivna blanketten, vilket inte stämde. Amatörer.
Samma här så nästa månadsskifte kanske om vi har tur?

Toppen