Senaste nytt

Jag ska flyga ihop ett Eurbonus Guld

Räknar på mellan 16000-18000 per månad för biljetter.
Du menar alltså att du kommer betala 56000 - 63000 för att skaffa att EBG för att du och din flickvän inte vill köpa plusbiljetter? Jag har all förståelse för att du vill flyga mycket och det är ju ett argument. Däremot så tror jag inte du har gjort någon riktig kostnadskalkyl. Du kan åka en hel del plus för 56000. Om du åker för mer än det så skulle du redan ha ett EBG.
 

trskial

Medlem
Du menar alltså att du kommer betala 56000 - 63000 för att skaffa att EBG för att du och din flickvän inte vill köpa plusbiljetter? Jag har all förståelse för att du vill flyga mycket och det är ju ett argument. Däremot så tror jag inte du har gjort någon riktig kostnadskalkyl. Du kan åka en hel del plus för 56000. Om du åker för mer än det så skulle du redan ha ett EBG.

Men jag vill inte flyga plus för det är dyrare och tar längre tid om jag ska flyga ihop 45000 poäng.

En tanke är väl Hong Kong. Flyga på Fredag och kommer hem på Söndag kväll. Jobbigt bara med ev jetlag och sen till jobbet 05.00 på Måndag :)
 

Abbs

Medlem
Men jag vill inte flyga plus för det är dyrare och tar längre tid om jag ska flyga ihop 45000 poäng.

En tanke är väl Hong Kong. Flyga på Fredag och kommer hem på Söndag kväll. Jobbigt bara med ev jetlag och sen till jobbet 05.00 på Måndag :)
Nej det tar ej längre tid, det går snabbare.. Om du ska slösa så mkt pengar på att flyga intra skandinavien kan du betala mig så flyger jag in ett diamantkort på din månadsbudget :rolleyes: Och självklart får du då Guld som gåva ;)
 

Johanna

Medlem
Jag flyger i SAS Go för det blir billigare än att flyga plus och flyga ihop poäng.
Jag tror bara vi har svårt att få ihop vad du är ute efter förutom ett EBG. Är det att flyga mycket, flyga bara över dagen eller att betala så lite som möjligt. För du pratar hela tiden om att du inte har råd att flyga Plus vilket jag tror vi alla kan förstå men det du gör nu är att du lägger väldigt mycket pengar på att flyga ihop ett EBG som du skulle kunna göra väldigt mycket billigare genom att flyga längre sträckor.
 

Award380

Medlem
Det är något skumt och/eller en tankelapsus i denna tråd...

Du kan flyga ihop 45 segment och få Guld - kostnad minst 20 - 25 TSEK.

Du kan få ett EBG för halva kostnaden av någon med EBD - det betyder att Du får det Du är ute efter samt under en avsevärt längre tid än om Du själv flyger ihop det!

Dessutom är det inte alltid så att Plus är dyrare än Go...
 
Toppen