Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Med risk för att låta sjukt grinig...

@flum Nej, det förstår jag också. Det som irriterar mig är att det tidigare inte har varit ett problem att beställa detta, att man nu väljer att försämra sitt erbjudande stör mig något enormt.

Känns som att jag får samma bemötande som fick mig att inte flyga LX F. En resa med ”nya” Swiss First – när man inte vill kliva av.. | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor De hade ju kunnat typ be om ursäkt för att de slösar med min tid och så vidare.

Jag bryr mig inte om själva limousinen, det är för mig bara överflödigt, men transport hade de ju i så fall kunnat fixa, kan till och med ge dem ett nummer att ringa. Funderar på att twittra till Qatar och fråga om de vill jävlas med LH och styra transport åt mig. :p Jag kan till och med tänka mig att "posta det på min blogg" eller så.

Känns som att den reaktion man får när man frågar är "jaha". Kort och gott förtar det premiumkänslan.

Lufthansas svar på att jag ville boka limousine:
Jag förstår att du är besviken, men vad vill du att Lufthansa skall göra egentligen?

Inget egentligen. Jag fattar att de gör vad de kan. Just nu skriver jag bara av mig för att jag är sur.

Jag vet att det är ett i-landsproblem i kvadrat. :rolleyes:
Inga konstigheter egentligen. Det är en fyrkantig lösning av Lufthansa/Swiss - och inget man förväntar med tanke på den service man vanligtvis får av de, och Uppsala är dessutom lika nära/om inte närmare Arlanda. Åker du i paid F har du betalat minst 30000 kr och då kan man tänka sig att de här är flexibla och säger att du får ta en taxi och skicka in kvitto. Tycker du ska ge det som förslag - du kan ju nämna att detta lämnar en bitter eftersmak och att du varit under intrycket att du ska få det även från Uppsala då det varit så förut..

Ingen superkostnad för dem att ta 450 kr i taxi-avgift Uppsala-Arlanda, även om det inte spelar så stor roll för dig så är det rätt principiellt

Inga konstigheter egentligen. Det är en fyrkantig lösning av Lufthansa/Swiss - enkel lösning och Uppsala är dessutom lika nära/om inte närmare Arlanda. Åker du i paid F har du betalat minst 30000 kr och då kan man tänka sig att de här är flexibla och säger att du får ta en taxi och skicka in kvitto. Tycker du ska ge det som förslag - du kan ju nämna att detta lämnar en bitter eftersmak och att du varit under intrycket att du ska få det även från Uppsala då det varit så förut..

Ingen superkostnad för dem att ta 450 kr i taxi-avgift Uppsala-Arlanda, även om det inte spelar så stor roll för dig så är det rätt principiellt
Exakt. Jag har skrivit ungefär precis så till LH, så får vi se vad de svarar. Det har ju som sagt inte varit ett problem tidigare, innan man bytte leverantör. Jag kan ju alltid avboka LH F, ta SAS C i fullpris fram och tillbaka och spara en del pengar per person. :p

Exakt. Jag har skrivit ungefär precis så till LH, så får vi se vad de svarar. Det har ju som sagt inte varit ett problem tidigare, innan man bytte leverantör. Jag kan ju alltid avboka LH F, ta SAS C i fullpris fram och tillbaka och spara en del pengar per person. :p

Kom inte med hot både du och jag vet att du inte kommer att slutföra ;)

Toppen