Sammanställning av Star Alliance flyglinjer med First class kabin (utrikes)

Dr. Miles skrev:Singapore Airlines:Singapore-BeijingSingapore-DelhiSingapore-DubaiSingapore-Hong KongSingapore-JakartaSingapore-MumbaiSingapore-ManilaSingapore-Seoul ICNSingapore-Shanghai PVGSingapore-Tokyo HNDSingapore-Tokyo NRTSingapore-MelbourneSingapore-Sydneyhttp://www.gcmap.com/mapui?P=pek-si...,mel-sin-syd&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperSingapore-BarcelonaSingapore-FrankfurtSingapore-Manchester via MünchenSingapore-Moskva DMESingapore-MünchenSingapore-London LHRSingapore-Paris CDGSingapore-Milano MXPSingapore-ZürichMünchen-ManchesterSingapore-Sao Paulo GRU via BarcelonaBarcelona-Sao Paulo GRUhttp://www.gcmap.com/mapui?P=gru-bc...,mxp-sin-zrh&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperSingapore-Los Angeles LAX via Tokyo NRTSingapore-Houston IAH via Moskva DMESingapore-New York JFK via FrankfurtSingapore-San Francisco via Hong Kong/SeoulFrankfurt- New York JFKHouston IAH-Moskva DMEHong Kong-San Francisco SFOSeoul ICN-San Francisco SFOTokyo NRT-Los Angeles LAXhttp://www.gcmap.com/mapui?P=sin-fr...,lax-nrt-sin&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperKlicka för att utvidga...
Singapore Airlines lägger ner Barcelona-Sao Paulo och Seoul-San Francisco i hösten 2016.

Däremot kommer de att flyga (Singapore)-Seoul-Los Angeles med First class kabin.

Några nyheter om Singapore Airlines linjenät 2016 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Det ser ut som att LH avslutar First på FRA-ICN i november i år? Iom byte till 747

Glenn E skrev:Jag har ett tillägg:United ORD-GRU 767-300Klicka för att utvidga...
Den lär nog bli kortvarig då First Class försvinner från och med 1 December, och 767-300 är bland de första plan som renoveras med den nya Business Polaris.

Gäller det åt andra hållet på samtliga dessa linjer också?

FRA-ICN & ICN-FRA med Lufthansa t ex.

Måste väl vara så på de flesta, men några av dem är ju via andra ställen, går dom alltid samma väg tillbaka?

Lufthansa har börjat att flyga mellan München-Tehran igen sedan igår 2016-JUL-04.

Linjen flygs 3 gånger i veckan med Airbus A330-300 som har First class kabin.

With Lufthansa from Munich to Iran - News & Releases - Lufthansa Group

För övrigt, bra beläggning på flighten den 7:e juli, kanske tack vare att firande av Ramadan?

screenshot20160705-01-lh-png.53973

Gus skrev:Vilka är de vanligaste F-rutterna? Kan vara bra att veta känns det som.Klicka för att utvidga...
Nu citerade du mitt inlägg från tråden om lyckade bokningar, men precis som @MartinH skulle jag hänvisa till @Dr. Miles första inlägg i den här tråden i kombination med tråden om lyckade bokningar. Du får en bra överblick vilka bolag som flyger F intra-asien och vilka rutter folk har lyckats boka.

Om du tittar på mitt inlägg senare i tråden om lyckade bokningar så ser du att jag inte var för sent ute utan faktiskt lyckades få till en, enligt mig, väldigt lyckad bokning för 2 personer:

Gummaron skrev:Nu har jag gjort de sista ändringarna i bokningen när platser i F på Lufthansa och ANA öppnats upp.Klicka för att utvidga...
Jag försökte få till KUL-BKK-HND-FRA-ARN på hemresan men det fanns tyvärr inte 2 lediga platser i F med Thai på BKK-HND.

Singapore Airlines flyger med B773 som har förstaklass till Brunei BWN. Finns tillgänglighet och jag gissar att denna linje går att boka med Eurobonuspoäng, precis som SIN-Jakarta CGK.

Tack för en mycket bra sammanställnig!

Ser ut som följande två rutter saknas:

DUS-EWR med Lufthansa

FRA-DMM, också med Lufthansa (fortsätter sedan till BAH from DMM, dock utan lokala trafikrättigheter)

Ska man sedan vara lite petig så har Lufthansa inte heller lokal trafik mellan KWI och DOH.

Inser att jag ställer några väldigt novis frågor, men frågar man inte får man inte veta.

- Vilka företag innom Star Alliance har First Class?

- Vilka av bolagen (med First Class) kan man boka med Eurobonus ?

4fun skrev:Inser att jag ställer några väldigt novis frågor, men frågar man inte får man inte veta.- Vilka företag innom Star Alliance har First Class?Klicka för att utvidga...
Svaret finns i den här tråden.

Sammanställning av Star Alliance flyglinjer med First class kabin (utrikes) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

4fun skrev:- Vilka av bolagen (med First Class) kan man boka med Eurobonus ?Klicka för att utvidga...
Air China

Air India

ANA

Asiana

Lufthansa

Singapore Airlines (endast på Boeing 777-300 [773])

THAI

United

Back