SNIFF
Medlem
Jag var tvungen att roama till SAS.se från Shibuya crossing, Tokyo. för att kolla.Tittade aldrig tabellen, trodde det var 7500 i billigaste business och 9000 i flex.
Jag var tvungen att roama till SAS.se från Shibuya crossing, Tokyo. för att kolla.Tittade aldrig tabellen, trodde det var 7500 i billigaste business och 9000 i flex.
Billigaste Business class (Z: Saver) och dyra SAS Plus (Y, S: Flex) tillhör samma kategori för SAS long haul flygningar.Tittade aldrig tabellen, trodde det var 7500 i billigaste business och 9000 i flex.
Jo det vet jag, trodde dock att det var 7500 poäng för den kategorin till LAX. Onekligen måste jag studera eurobonus intjäningen lite bättre så man kommer ihåg rätt framöver utan att titta svaretBilligaste Business class (Z: Saver) och dyra SAS Plus (Y, S: Flex) tillhör samma kategori för SAS long haul flygningar.
SAS points charts - SAS
Det där är nog något som bara de med inside info vet hur det fungerar, mig veterligen har de inte släppts någon info om det i alla fall.Någon som vet?
Att EBG/EBD/EBP ger högre chans till uppgradering i % vet vi, men är det någon som vet om ursprungsklassen/bokningsklassen, spelar roll? Likaväl som att ett bud från en EBD värderas högre än en EBS, är ett bud på uppgradering från Plus till C mer värt än samma bud från Go till C?
Jag kan ju tycka att ett bud från Plus upp till C borde värderas högre än samma bud (i kronor eller poäng) från Go till C. Men vet någon detta?
Exempel: Två passagerare med samma status (EBG) budar på uppgradering till C. Passagerare 1 från Go och passagerare 2 från Plus. P1 har lagt 4000kr i bud medan P2 lagt 3000kr på utresan. Är då P1:s bud mer värt än P2:s? Troligen har P1 betalar 4000kr t.o.r. för sin biljett till New York i Go, medan P2 betalat 8000kr i Plus. Finns det något värde i att buda från en högre klass?
Det där är nog något som bara de med inside info vet hur det fungerar, mig veterligen har de inte släppts någon info om det i alla fall.
Jag skulle gissa på att i det fallet går uppgraderingen till personen i plus, antar att de väger in att den som uppgraderar från go gör 2 steg och att man värdesätter varje steg.
Omöjligt att veta, kan ju ha varit 14 pers som dragit mätaren till max även om det är mindre troligt. Att du inte skulle ha ett av de bästa 14 buden låter dock lite konstigt.Ja, det kanske är affärshemligheter som de inte släpper...
Jag blev bara lite fundersam, åkte ARN-HKG nyligen och hade en bokad Plus-biljett i klass B (ca 10000SEK t.o.r.) och la ett bud på 4200kr till Business. Den gick inte igenom och när jag försöker uppgradera i servicecentret på ARN sa de att det var helt full och att de hade uppgraderat 14st till C via bud. Har mycket svårt att se framför mig att det var 14st i Plus som hade lagt ett högre bud än mig eller hade högre status (är EBD).
Nåja, hade varit intressant att veta i alla fall så man vet spelreglerna.
Det har ju funnits rapporter om att Go till Business gått igenom istället för Plus till Business...Omöjligt att veta, kan ju ha varit 14 pers som dragit mätaren till max även om det är mindre troligt. Att du inte skulle ha ett av de bästa 14 buden låter dock lite konstigt.
Jo så är det säkert, men frågan är ju dock vem som haft bäst bud. Iom att vi inte ser hela bilden på dessa rapporteringen blir det mycket gissa.Det har ju funnits rapporter om att Go till Business gått igenom istället för Plus till Business...