Plusgrade från Go till Plus går ju att få för strax över 1000 kronor som billigast enligt de som rapporterat, det är mig veterligen avsevärt mycket billigare än vad OT kostade (har för mig lägsta jag såg där var 150€ för något år sedan)chazzie skrev:OT skulle ha 260 euro ungefär för HKG-ARN medan jag la bud på 1800 SEK som gick igenom, så jag får säga billigare på långlinjer, eller potentiellt billigare. På korta kanske det blivit dyrare i snitt?Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Plusgrade från Go till Plus går ju att få för strax över 1000 kronor som billigast enligt de som rapporterat, det är mig veterligen avsevärt mycket billigare än vad OT kostade (har för mig lägsta jag såg där var 150€ för något år sedan)Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Plusgrade från Go till Plus går ju att få för strax över 1000 kronor som billigast enligt de som rapporterat, det är mig veterligen avsevärt mycket billigare än vad OT kostade (har för mig lägsta jag såg där var 150€ för något år sedan)Klicka för att utvidga...
Håller med om att det är stor skillnad. Jag vill helst ha tomt bakom för jag är trött på alla som hela tiden sliter i mitt säte när de ska upp och ner.chazzie skrev:Klev av på Arlanda nyss och måste säga att skillnaden är större än man tror mellan Go och Plus. Jag hade dessutom perfekt läge, tomt bredvid och framförKlicka för att utvidga...
Jag har för vana att säga till folk så fort de gör det. En gång är ingen gång, men när det blir flera gånger så är det enormt störigt.Johanna skrev:Håller med om att det är stor skillnad. Jag vill helst ha tomt bakom för jag är trött på alla som hela tiden sliter i mitt säte när de ska upp och ner.Klicka för att utvidga...
Samma här. Försökt flera gånger idag.Najk skrev:Får felmeddelande på Plusgrade siten vid betalning med poäng, har fått det både igår och idag. Någon som det funkar för?Klicka för att utvidga...
Nej, du kan inte uppgradera någon i ett bokningsnummer med infant.SASmackan skrev:Hej,En fundering:Jag har bokat en bonusresa med hela familjen (2 vuxna - 2 barn (Ett är 3år och ett är 1 1/2 år i knä)1. Kan man uppgradera denna resa, med tanke på att minstingen reser i knät.2. Är det värt att uppgradera från GO till PLUS - eller reser vi bättre i GO med tre säten?Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Jag har uppdaterat första inlägget i denna tråd med den information som vi vet om angående plusgrade.Fyll gärna på med sådant som jag missat, skriv ett inlägg i denna tråd och anmäl sedan inlägget så kan en moderator uppdatera första posten.//ModeratorteametKlicka för att utvidga...
Det går inte att uppgradera en bonusresa, så där tar det redan slut. https://www.sas.se/upload/travel_info/plusgrade/plusgrade-tc-sv.pdfSASmackan skrev:Hej,En fundering:Jag har bokat en bonusresa med hela familjen (2 vuxna - 2 barn (Ett är 3år och ett är 1 1/2 år i knä)1. Kan man uppgradera denna resa, med tanke på att minstingen reser i knät.2. Är det värt att uppgradera från GO till PLUS - eller reser vi bättre i GO med tre säten?Klicka för att utvidga...
Vaniljvodka skrev:Sträcka: ARN-LAXDatum: 2016-05-28Från kabinklass: PLUS (VIP)Till kabinklass: Business (Z)Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 2100 SEKBid strength: PoorEurobonusstatus: EBG x 2Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 1 månadGick uppgradering igenom: JABeskedet kom drygt 47 timmar innan avresa.Det lägsta som gick att lägga var 2000:- p/p vilket var nån hundralapp mer än vad vi betalade hos Optiontown. Budet på hemresan är Fair och på 2860:- p/p. Där verkar det dock endast finnas ca 4 platser kvar i C enligt Expert Flyer så jag har inga jätteförhoppningar.Har valt platser 1D och 1F som vi suttit på förut. Mycket nöjd!Klicka för att utvidga...
Är det inte EBG/D-multipliern som slår in? 9000*1,25 = 11250.Vaniljvodka skrev:ARN-LAX i Z gav 11.250 poäng. Ska inte den ge 9000?För övrigt ännu inget besked om LAX-ARN på lördag. Verkar vara helt fullt (med två blockade) i Expert Flyer så jag gissar att det är rätt kört.Klicka för att utvidga...
Borde väl ha varit 7500*1,25?SNIFF skrev:Är det inte EBG/D-multipliern som slår in? 9000*1,25 = 11250.Klicka för att utvidga...
ARN-LAX i Z, business, ger ju 9000 enligt SAS hemsida? Eller vad menar du?palmen skrev:Borde väl ha varit 7500*1,25?Klicka för att utvidga...
SNIFF skrev:Är det inte EBG/D-multipliern som slår in? 9000*1,25 = 11250.Klicka för att utvidga...
Tittade aldrig tabellen, trodde det var 7500 i billigaste business och 9000 i flex.SNIFF skrev:ARN-LAX i Z, business, ger ju 9000 enligt SAS hemsida? Eller vad menar du?Klicka för att utvidga...