Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Hej,

En fundering:
Jag har bokat en bonusresa med hela familjen (2 vuxna - 2 barn (Ett är 3år och ett är 1 1/2 år i knä)

1. Kan man uppgradera denna resa, med tanke på att minstingen reser i knät.
2. Är det värt att uppgradera från GO till PLUS - eller reser vi bättre i GO med tre säten?

Hej,

En fundering:
Jag har bokat en bonusresa med hela familjen (2 vuxna - 2 barn (Ett är 3år och ett är 1 1/2 år i knä)

1. Kan man uppgradera denna resa, med tanke på att minstingen reser i knät.
2. Är det värt att uppgradera från GO till PLUS - eller reser vi bättre i GO med tre säten?
Nej, du kan inte uppgradera någon i ett bokningsnummer med infant.
Vill du uppgradera dig eller någon annan får ni bryta ut er ur bokningen med hjälp av kundtjänst.

Jag har uppdaterat första inlägget i denna tråd med den information som vi vet om angående plusgrade.
Fyll gärna på med sådant som jag missat, skriv ett inlägg i denna tråd och anmäl sedan inlägget så kan en moderator uppdatera första posten.

//Moderatorteamet

Info att lägga till i första inlägget. Omformulera gärna.

Det går inte uppgradera någon i en bokning med en infant. För att uppgradera måste den personen brytas ut till ett eget bokningsnummer med hjälp av SAS kundtjänst.

För att lägga ett bud på både Plus och Business från Go så måste man lägga första budet på Business. Det går inte buda på business om man först budar på plus.

Sträcka: ARN-LAX
Datum: 2016-05-28
Från kabinklass: PLUS (VIP)
Till kabinklass: Business (Z)
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 2100 SEK
Bid strength: Poor
Eurobonusstatus: EBG x 2
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 1 månad
Gick uppgradering igenom: JA

Beskedet kom drygt 47 timmar innan avresa.

Det lägsta som gick att lägga var 2000:- p/p vilket var nån hundralapp mer än vad vi betalade hos Optiontown. Budet på hemresan är Fair och på 2860:- p/p. Där verkar det dock endast finnas ca 4 platser kvar i C enligt Expert Flyer så jag har inga jätteförhoppningar.

Har valt platser 1D och 1F som vi suttit på förut. Mycket nöjd!

ARN-LAX i Z gav 11.250 poäng. Ska inte den ge 9000?

För övrigt ännu inget besked om LAX-ARN på lördag. Verkar vara helt fullt (med två blockade) i Expert Flyer så jag gissar att det är rätt kört.

ARN-LAX i Z gav 11.250 poäng. Ska inte den ge 9000?

För övrigt ännu inget besked om LAX-ARN på lördag. Verkar vara helt fullt (med två blockade) i Expert Flyer så jag gissar att det är rätt kört.
Är det inte EBG/D-multipliern som slår in? 9000*1,25 = 11250.

Toppen