Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första LH first bokad med 2-4-1!:):):) ARN-FRA med övernattning på Hilton och FRA-LAX på 1A! Vill tacka detta forum för all information och info som gjort detta möjligt! Toppenforum! Har ringt flera ggr i veckan och Tallin har sagt det inte har funnits tillgång, men uppmuntrat mig att återkomma. Fick i dag napp på FRA-LAX, men det fanns inte tillgång på Award ARN-FRA, men jag gav mig inte, bad agenten kolla flera ggr och till slut hittade hon en ledig plats. Så mitt tips är att inte nöja er med ett nej, försök igen! Jag reser själv och det kanske alltid är lättare hitta en ledig plats än två. Återkommer kanske med fler frågor, men i en annan tråd om tips inför FCT, hur man gör med pyjamas etc etc:):):)
@MajaKlara kan du länka tråden du skriver frågor om FCT? Är högst intresserad om FCT men hittar ingen specifik tråd om det?

Jag vill minnas att det här har varit uppe förr, men jag kan inte hitta det nu.. men jag har en 2-4-1 bokad med SAS Stockholm till Los Angeles, visst borde det inte vara något problem att via Tallinn boka på ett anslutande inrikesflyg ifrån Los Angeles med t.ex. United på samma biljett utan att vara rädd att loosa mina befintliga platser (mao boka om) ifrån Arlanda?

Jag vill minnas att det här har varit uppe förr, men jag kan inte hitta det nu.. men jag har en 2-4-1 bokad med SAS Stockholm till Los Angeles, visst borde det inte vara något problem att via Tallinn boka på ett anslutande inrikesflyg ifrån Los Angeles med t.ex. United på samma biljett utan att vara rädd att loosa mina befintliga platser (mao boka om) ifrån Arlanda?
Det finns tyvärr alltid en risk att agenten rör till bokningen när man ändrar i den. Risken är inte stor, skulle säga att det är något fall per år här på BC, men det händer.

Personligen resonerar jag som så att jag är villig att ta den risken och ser till att kontrollera bokningen noga både före och efter en ev ombokning. Men helt säker kan man aldrig vara.

• Gilla
Reactions: srg
Det finns tyvärr alltid en risk att agenten rör till bokningen när man ändrar i den. Risken är inte stor, skulle säga att det är något fall per år här på BC, men det händer.

Personligen resonerar jag som så att jag är villig att ta den risken och ser till att kontrollera bokningen noga både före och efter en ev ombokning. Men helt säker kan man aldrig vara.
Kan rapportera att det gick alldeles utmärkt, 150kr*2 ombokningsavgift och typ 90kr avgift/skatter till United för Los Angeles - San Francisco one way.

Vad bra! :) Och du fick väl också betala 10 000 poäng mer?
Japp det blev 10000 poäng mer, det var dock inget som informerades om explicit utan jag blev bara informerad om ändringsavgift och skatter i kronor. Jag kände dock till detta sedan innan.

Är strax på väg att boka min första bonusresa med 2-4-1 voucher. Har nu kollat tillgänglighet på önskad rutt via United och ANA och finner två platser på alla våra flighter. Vill bara stämma av med er att rutten är korrekt innan jag ringer Tallinn.

LÖRDAG 11 MARS
ARN-FRA LH803 C A321 13.20-15.30
FRA-ICN OZ542 F B747 18.30-12.40

SÖNDAG 12 MARS
ICN-SIN SQ609 C A333 16.35-22.20
- layover -

MÅNDAG 13 MARS
SIN-DPS SQ948 C A333 18.05-20.50
- destination -

FRE 17 MARS
DPS-BKK TG432 C B787 16.10-19.25

LÖR 18 MARS
BKK-MUC TG924 F B747 00.50-06.45
MUC-ARN LH2414 C A320 09.20-11.30

Tanken är att försöka byta till FRA-SIN LH778 A380 F 21.55-17.05, 14 dagar innan. Dels för att få tillgång till FCT och för att slippa sju timmar i regional C mellan ICN-SIN.

Ytterligare några frågor:

- Hade det varit bättre att välja en LH-rutt som flygs av B747 före A380? Dels gillar jag ju A380n och så vore det skönt att komma direkt till SIN och inte till ICN eller HND/NRT (ffa pga sambo som vill minimera antalet flygningar innan Bali).

- Gör det nån skillnad om jag åker Asianas eller Singapores A330 mellan ICN och SIN?

- Hade ni valt Thais B747 via MUC eller Thais A380 via FRA på vägen hem?

- Spelar det nån roll om United visar tillgänglighet för Business Saver och inte Business Standard Award?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen