Senaste nytt

Inofficiellt möte på Gröna Lund, 14:00 idag!

Jag var på Gröna Lund igår. Private jet känsla när Rock-Jet öppnade efter reparation och jag och sambo var enda som åkte.

Jag hamnade till slut bredvid scenen till höger och beställde Gyros.
Kom när de var i otakt med stekbordet så vi stod ett gäng och väntade på maten en stund.
Med tanke på det facila priset på 65:- för en mättande lunch var det helt ok. På Grönan brukar de ju kunna ta överpriser.

Jag åkte bara två attraktioner men däremot flera gånger.
Katapulten och Kvasten. Reserapport på Kvasten hinner man inte med, man är tillbaka innan sista sätena lämnat i stort sett. Fort går det och lite väl lång kö.
Katapulten har en "singel-kö" vilket passade idag. Många vill åka tillsammans och ha sätena bredvid varandra. Då står de över ett åk till förmån för ensamresenärer. Lite som att bli uppgraderad. ;-)

Träffade på många bekanta idag och solen kom ju fram och gav rejält med värme innan det var dags att bege sig hemåt.

Kul att @Traveller missade att han inte missade den inofficiella Bc-träffen. ;-)

Jag hamnade till slut bredvid scenen till höger och beställde Gyros.

Samma här. Det gick relativt fort där.

Noterade f.öl att alla som betalade använde SAS Mastercard eller SAS Amex Elite :) Tyvärr inte svårt att se koden heller ...

Träffade inte på någon från FC eftersom jag inte vet hur ni andra ser ut. Gick dessutom 13.30 då sonen tröttnat. Vi åkte med radiobil.

Kul initiativ med träff på Grönan. Hade gärna kommit förbi men missade inbjudan. Dagen gick galet fort och vi hann en massa åkning. Intressant var att köerna ibland blev kortare till vissa åk - tex Jet Line - precis efter lunch. På eftermiddagen var känslan att det var väldigt mycket folk.

Tack SAS för en trevlig tillställning!

Jag och FruBossefin hade bott en natt på Oaxens lilla (fantastiskt mysiga) hotell och på väg hem slank vi in en kort stund på Grönan vid klockan 11. Vad som slog mig var avsaknaden av någon form av SAS närvaro förutom utdelning av åkbanden. Kan tycka att man skulle kunnat göra något lite mer i och med 70 års jubileumet. En liten goodie-bag eller så när man kom in. Fast det kanske fanns och jag missade (noterade att man tydligen delat ut smoothie vilket jag inte såg något av.

Goodie bag eller inte, förvånar mig att någon från SAS markandsavdelning inte höll en dragning eller att det inte styrts upp något typ av välkomnande. Det hade varit busenkelt att skicka ett sms på morgonen med en hälsning, lägga in två eller tre föreläsningar om SAS nya kabiner, en kock som berättar om maten, en sommelier om vin- dryckesvalet (tror säkert att ngn importör eller bryggeri skulle ställa upp m några lådor dryck...) och Mr. Molin som kör ett bildspel om hur det är att jobba ombord på en flight fått 30 min. Verkar som att SAS missat 80-20 regeln...

Goodie bag eller inte, förvånar mig att någon från SAS markandsavdelning inte höll en dragning eller att det inte styrts upp något typ av välkomnande. Det hade varit busenkelt att skicka ett sms på morgonen med en hälsning, lägga in två eller tre föreläsningar om SAS nya kabiner, en kock som berättar om maten, en sommelier om vin- dryckesvalet (tror säkert att ngn importör eller bryggeri skulle ställa upp m några lådor dryck...) och Mr. Molin som kör ett bildspel om hur det är att jobba ombord på en flight fått 30 min. Verkar som att SAS missat 80-20 regeln...
Det är dock svårt med 2500 pers och alla rusar som galningar för att åka grejer och har 0 intresse för att stanna och prata och lyssna.
Är omöjligt att dela ut något från bryggerier iom att man inte får ge bort alkohol, det sänder lite fel signaler till barnen när föräldrarna får en öl att dricka klockan 10 en söndag morgon.

Toppen