SNIFF
Medlem
Du kan hitta informationen här: SAS points charts - SAS
Boka utan infant och ring sedan till SAS och be dem lägga till.Tänkte boka en awardresa med min 2-4-1 voucher men ser att den försvinner (går ej att välja) när jag försöker lägga en infant på bokningen. Kan jag boka resan utan infant och sedan kontakta SAS och lägga till infant eller måste jag ringa SAS och göra hela bokningen "rätt" från början?
Tänkte boka en awardresa med min 2-4-1 voucher men ser att den försvinner (går ej att välja) när jag försöker lägga en infant på bokningen. Kan jag boka resan utan infant och sedan kontakta SAS och lägga till infant eller måste jag ringa SAS och göra hela bokningen "rätt" från början?
Om det är SAS du flyger med så är det bara att ringa SAS och lägga till. Är det något annat bolag med *A måste du lägga till poäng för din infant.
Når jeg reiste med SAS poeng på Lufthansa, og la til infant i etterkant, måtte jeg betale 10% av kabinklasse, ca 2500 kroner (C til USA). Gikk ikke an å betale med poeng.
Det kan nog finnas risk att bokningen måste göras om om du går från enkel till en tur och retur. Är väl bara att ringa och fråga. Priset ska inte bli för två enkelresor, i så fall kan vouchern enbart appliceras på en av resorna.Kan jag t ex boka en enkel hem resa i first redan nu och sedan 10-14 dagar innan avresa lägga till en utresa, och i sådana fall blir det 95000 poäng ? eller priset av två enkel resor? saknar kanske 25000p efter alla kommande resor och tänkte byta bort ett ebg för lite poäng när min nästa Diamond period börjar![]()
Det var det jag trodde, tack för hjälpenDet kan nog finnas risk att bokningen måste göras om om du går från enkel till en tur och retur. Är väl bara att ringa och fråga. Priset ska inte bli för två enkelresor, i så fall kan vouchern enbart appliceras på en av resorna.
Jag gjorde samma förra sommaren och det fungerade fint. Bokade först en enkelresa som faktiskt var hemresan (när jag hittade ANA first). När det var två veckor innan utresa ringde jag och lade på Lufthansa first. Det var inga problem och priset blev 95k.Kan jag t ex boka en enkel hem resa i first redan nu och sedan 10-14 dagar innan avresa lägga till en utresa, och i sådana fall blir det 95000 poäng ? eller priset av två enkel resor? saknar kanske 25000p efter alla kommande resor och tänkte byta bort ett ebg för lite poäng när min nästa Diamond period börjar![]()