Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Antar det att man måste splitta PNR om det bara är en som vill uppgradera då det inte verkar i nuläget gå att skilja ut enkeltvis personer på plusgrade.

Vi är fem i rese sällskapet och jag beställde och la ut för samtliga. Men inte alla som vill uppgradera.
Ska ta kontakt och se om det går att splitta PNR, annars får man komma ihåg i framtiden att dela upp bokningen.

Pratade med en bra person på kundtjänst igår.

Han sade att det syntes mycket tydligt i bokningssystemet från hans sida att man fått igenom en plusgrade-upgrade samt vad tidigare bokmingsklass och nya var. (Nya är ju rätt uppenbar)

Jag tycker det känns bra att de i alla fall kan ha koll på det där internt. Sedan kan ju personal ha dålig koll men det är en annan femma.

Jag har för mig i början att om man ville ändra ett bud så fick man ta bort det gamla och lägga ett nytt. Det vill säga att det gick inte att uppdatera ett gammalt bud. Knappen finns ju där men jag får bara felmeddelande. Är det skit bakom spakarna eller skit på IT?

Jag har för mig i början att om man ville ändra ett bud så fick man ta bort det gamla och lägga ett nytt. Det vill säga att det gick inte att uppdatera ett gammalt bud. Knappen finns ju där men jag får bara felmeddelande. Är det skit bakom spakarna eller skit på IT?
Jag gav ett bud på en resa IAD-CPH, var tvungen att spärra mitt Diners som jag hade lagt in som ev. betalning om budet skulle gå igenom, försökte ta bort det gamla budet och lägga ett nytt med det nya Dinerskortet, men det gick inte utan blev någon "spärr" av budgivningen, kontaktade SAS i början av förra veckan och fick detta svar i fredags.
upload_2016-5-30_6-45-9.png

Funkade till 50%, men jag tog bort de gamla erbjudanden och lade till nytt istället. Däremot så undrar jag hur folk har gjort som har lagt in bud på både uppgraderingar till plus och business. Jag kan bara lägga till en kabinklass (som jag ser det, jag har kanske missat någon knapp någonstans).

Toppen