Senaste nytt

COOP Medmera mer

Nu har jag ringt till COOP och det märks att han ville inte säga mer än det var nödvändigt.
Ja, de är medvetna att problemet existerar och jag blev ombedd att skicka in kvitton för att de skulle felsöka?!
Då undrade jag vad händer med alla andra som har blivit drabbade och ringer inte in?
Han visste inte.

Sen försökte jag att få honom att förstå att jag har inte alla kvitton kvar, räcker det med att skicka in kontoutdrag?
Han var lite osäker där men det gick han med på då "många är drabbade" som han till slut erkände.
Min känsla är att de kan inte "återskapa" alla transaktioner och det är bra att ni som är drabbade ringer annars kommer man inte få saknade poäng.

Jag var på väg att byta till SAS MC ändå då jag handlar inte på COOP men ni som ska fortsätta ring och klaga.

Transaktionerna (i alla fall mina) syns ju på kontoutdraget så förstår inte riktigt varför dom ber om att du skulle skicka in kvitton då de borde ju bara behöva jämföra kontoutdraget med poängen som trillat in på kontot.

Jag har haft en känsla av stt det saknas transaktioner också, eller att det kommit in sent. Inte så att jag gråter över att få gratis prylar, men känns sådär seriöst.

Transaktionerna (i alla fall mina) syns ju på kontoutdraget så förstår inte riktigt varför dom ber om att du skulle skicka in kvitton då de borde ju bara behöva jämföra kontoutdraget med poängen som trillat in på kontot.

Jag frågade faktiskt det och svaret var att de på poäng-avdelningen har inte tillgång till kontoutdrag.

Jag saknar, precis som flera andra, poäng för köp utanför Coop sedan den 16 maj. Däremot har de tagit 799 poäng för en återbetalning av ett av de köp jag inte fått poäng för ännu...

Ingen transaksjoner etter 16 mai for meg, ringte akkurat inn og ba om å få tilsendt utmeldingsblankett. Dårlige greier.

Fick följande svar när jag skrev en fråga till kundtjänst kring poängen som saknas:

"Hej och tack för ditt mail!

Det är nämligen så att det har varit ett tekniskt fel gällande insamlingen av poäng på övriga ställen. Dessa poäng kommer att komma in per automatik så småning om. Så i dagsläget så är det bara att avvakta tills de trillar in.

Välkommen att återkomma till oss om du har fler synpunkter eller frågor!

Med vänliga hälsningar
Petter"

Det finns några kombinationer av 2 bokstäver som man bör undvika. B A, L H, Q R som exempel, dessa kan ha fler betydelser men skrivs ut till flygbolagsnamnet.

Da kan jeg ikke bruke det norske språket, "b a" er et offisiellt norsk ord i ordboka. Finnes synonymer, men meningen blir nødvendigvis ikke 100% den samme.

Da kan jeg ikke bruke det norske språket, "b a" er et offisiellt norsk ord i ordboka. Finnes synonymer, men meningen blir nødvendigvis ikke 100% den samme.
Tough luck, forumet är inte anpassat för det norska språket. Vi svenskar kan inte använda svenska språket för Q R-kod som exempel. Det svenska ordet för b a är "bad" (asked) så du får försöka använda det istället.
Sen kan jag personligen tycka att automatisk korrigering av ord inte tillför så mycket utan skapar mer förvirring. Longhaul / Lufthansa förkortas ju båda L H.
Som med det mesta i forumet så är det bra att hålla förkortningar till ett minimum, de skapar oftast mer förvirring än gör nytta.

FB = Flying Blue, Facebook, Farebasis... Exempel på en väldigt onödig förkortning att använda.

Toppen