Senaste nytt

Inofficiell träff på SAS Meet and Greet i Stockholm torsdagen den 19 maj 2016 kl. 18.00

Flood

Medlem
Jag är nyfiken på om detta skulle slå in när man "gick i pension" eller om det blir automatiskt när man nått 10 år i rad. Jag är ju 24 år nu och det skulle innebära att jag har möjligheten att nå lifetime EBG vid 32 års ålder. Då har man ju en rätt bra fortsättning framför sig i livet :)

Dock kanske du inte skall räkna med att SAS och Eurobonus existerar som självständiga enheter fram till din pension... :D
 

DHXSTHLM

Medlem
En undran om man nu lägger 20 tusen för att få ett EBD tror man verkligen att dessa flyger en massa flighter för sedan att få uppmärksamhet?
Själva flyger jag privat kanske 30-40 flighter / år med SAS och bokar C eller puls. Där lär man ändå inte få uppmärksamhet som EBD.
Så jag förstår inte problemet att det blir fler EBD om man betalar för sina biljetter. Viktigast för mig om jag skall flyga med SAS är deras linje nät och för detta behövs lönsamhet och folk som flyger.

Hur 17 kan man få ihop 90k poäng på 20k spend? 4,5 poäng per krona, har jag aldrig sett ens varit i närheten av...
 

flum

Medlem
Hur 17 kan man få ihop 90k poäng på 20k spend? 4,5 poäng per krona, har jag aldrig sett ens varit i närheten av...
Vi hade väl ett räkneexempel för någon vecka sedan. Amex elite (20k poäng, 6k kr) sedan kör man Hong Kong när dom har rea (2999 alt 2499 för ungdomsbiljett). Är man EBG ger en sådan resa 11250p. Sex resor plus Amex ger alltså 87500p för 23994kr (20994kr om du åker på ungdomsbiljett). De sista 2500p kan kan ju samla ihop på ett billigt sätt alternativt köpa baspoäng med extrapoäng.
 

palmen

Moderator
Jag gjorde 6 resor till HKG, gav 11250 styck och kostade 2999 per resa. Amex elite för 4000 kronor och man saknar 2500 baspoäng som man får in för ca 1500 kronor. Total kostnad 23500 kronor.

Är man ungdom kan man köra 8 resor till HKG/LAX för 2499 styck. Det ger 90k poäng och kostar 19992 kronor. Förutsätter dock att man redan är EBG.
 
Jag gjorde 6 resor till HKG, gav 11250 styck och kostade 2999 per resa. Amex elite för 4000 kronor och man saknar 2500 baspoäng som man får in för ca 1500 kronor. Total kostnad 23500 kronor.

Är man ungdom kan man köra 8 resor till HKG/LAX för 2499 styck. Det ger 90k poäng och kostar 19992 kronor. Förutsätter dock att man redan är EBG.
Kringkostnader som hotell och transfer?
 

palmen

Moderator
Kringkostnader som hotell och transfer?
Till och från Arlanda kan jag åka sl, ingen merkostnad i och med att jag har månadskort. I Hong Kong kan man åka med vändande plan och då slippa transfer och hotell.
För egen del la jag semester i samband med mina resor och då blir det ju hotellkostnad mm men det går ju mot budgeten för att behålla sin hotellstatus, inte mot EBD.
 
Toppen