Senaste nytt

Inofficiell träff på SAS Meet and Greet i Stockholm torsdagen den 19 maj 2016 kl. 18.00

En annan idé som de har presenterat under eventet var: SAS Dreams.

SAS planerar att erbjuda unika upplevelser i mindre gruop mot poäng.
Jag kom inte ihåg om det var endast för EBD/EBP. Andra som var närvarade eventet får gärna komplettera.

T ex
* Besöka några champagnegårdar i Franrike med en känd champagnetestare. (Det är redan planerat. Det sker någon gång i oktober, om jag minns rätt)
* Besöka hangaren på SR technik i Zürich.
* Skidrektion av OS medaljör och åka skidor i alperna/tyrolen.
Ja, det där har de väl smygbörjat med redan - flera events har funnits på Diamondsidorna och ett gäng norska medlemmar skulle väl iväg på just Zürichturen. Det tycker jag är en trevlig grej.

Med den typen av siffror är det ju inte så konstigt att man inte hinner med någon recognition på korta flighter åtminstone. Verkar som sänkningen av intjäning inte hade någon större effekt på det isåfall. Jag undrar hur många av dessa EBD som flyger in det på TravelPass ändå, där det i princip inte gjorde någon skillnad att sänka intjäningen i låga bokningsklasser.

Det gör det onekligen "ännu mer synd" att man förenklar att nå EBG/EBD-nivåerna ännu mer igen (iaf för de som har familj). Ännu mer minskad chans för "random recognition".

Det blir lite som slumpvis utvald för extra säkerhetskontroll alltså. Låter ju lysande....
Håller fullständigt med, det är därför jag förespråkat höjda gränser, speciellt för EBD. Nu går det att nå EBD för dryga 20K i spend på sas, men vi som lägger 200K får inget extra, snarare mindre då recognition i plus i norden samt business long haul har varit obefintlig.

Håller fullständigt med, det är därför jag förespråkat höjda gränser, speciellt för EBD. Nu går det att nå EBD för dryga 20K i spend på sas, men vi som lägger 200K får inget extra, snarare mindre då recognition i plus i norden samt business long haul har varit obefintlig.
Med samma logik måste SAS höja Business/SAS Plus biljettpriser ordentligt så att det blir mindre antal passagerare som kabinpersonal ska uppmärksamma för.
Varför inte 50.000 SEK för Stockholm-Göteborg T/R i SAS Plus, bara för att???

Med samma logik måste SAS höja Business/SAS Plus biljettpriser ordentligt så att det blir mindre antal passagerare som kabinpersonal ska uppmärksamma för.
Varför inte 50.000 SEK för Stockholm-Göteborg T/R i SAS Plus, bara för att???
Här förstår jag verkligen inte din liknelse, men vi får ju helt enkelt tycka olika.

En undran om man nu lägger 20 tusen för att få ett EBD tror man verkligen att dessa flyger en massa flighter för sedan att få uppmärksamhet?
Själva flyger jag privat kanske 30-40 flighter / år med SAS och bokar C eller puls. Där lär man ändå inte få uppmärksamhet som EBD.
Så jag förstår inte problemet att det blir fler EBD om man betalar för sina biljetter. Viktigast för mig om jag skall flyga med SAS är deras linje nät och för detta behövs lönsamhet och folk som flyger.

Ja. 10 år i rad.
EBP -> Lifetime EBD
EBD/EBG -> Lifetime EBG

Det sas inget om det fanns någon begränsning i HUR man hade fått status eller hur nya förmånen om tier freeze skulle spela in.
Jag är nyfiken på om detta skulle slå in när man "gick i pension" eller om det blir automatiskt när man nått 10 år i rad. Jag är ju 24 år nu och det skulle innebära att jag har möjligheten att nå lifetime EBG vid 32 års ålder. Då har man ju en rätt bra fortsättning framför sig i livet :)

Jag är nyfiken på om detta skulle slå in när man "gick i pension" eller om det blir automatiskt när man nått 10 år i rad. Jag är ju 24 år nu och det skulle innebära att jag har möjligheten att nå lifetime EBG vid 32 års ålder. Då har man ju en rätt bra fortsättning framför sig i livet :)

Det är ingen åldersgräns på detta. Lojal i 10 år = Lifetime EBG.

Toppen