Senaste nytt

Varning för låååång kötid till säkerhetskontroll Chicago O'hare

På torsdag flyger jag hem från SFO via ORD med United/SAS. Checkar väskan hela vägen till Stockholm; innebär det ny säkerhets kontroll på ORD? Har bara 1.45 mellan flygen så det känns lite tufft att hinna om köerna är så enorma som det sägs. Någon som kan upplysa mig om hur det funkar? Har plusbiljett och EBG om det spelar någon roll.

På torsdag flyger jag hem från SFO via ORD med United/SAS. Checkar väskan hela vägen till Stockholm; innebär det ny säkerhets kontroll på ORD? Har bara 1.45 mellan flygen så det känns lite tufft att hinna om köerna är så enorma som det sägs. Någon som kan upplysa mig om hur det funkar? Har plusbiljett och EBG om det spelar någon roll.
Det är ny säkerhetskontroll på ord. Däremot borde du inte behöva hämta ut väskan. Som EBG har du tillgång till fast track i security på ord. (om det sedan räcker kan jag inte uttala mig om)

Om det är sista flighten för dagen från Chicago och du måste hem, så skulle jag nog kolla om de kunde boka om till en tidigare anslutning.

Just nu ska man nog undvika ORD för byten om man inte flyger OneWorld. Det verkar ju vara helt galet där mer eller mindre konstant nu.

Hur kan man se att det gäller plus ? Ibland får man en stämpel hos in-check är det vad som krävs ?

Ja, precis så var det för mig. Fick stämpel på boardingkortet vid checkindisken och muntliga instruktioner att använda fast track. Så stämpel krävs nog.

Toppen