Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
På förekommen anledning måste jag påminna att det inte är ok att aktivt försöka värva folk till Amex genom forumet eller via PM när personen inte har bett om det.

Om personen uttryckligen ber om att bli värvad så är det en annan sak. Har personen inte bett om det så är det som sagt inte OK att skicka PM eller liknande.

//Moderator

Välkommen till forumet!
När du har gjort dina uträkningar ser det ut som du bara tittat på poängintjäningen och inget annat.
Med Amex Elite/Premium så får du även en voucher som ger halva poängpriset för upp till 2 personer på en award-resa. Om man nyttjar den "rätt" så kan man enkelt få resa i förstaklass för 2 personer till USA eller Asien och bara betala lite skatter. Denna förmån är värd väldigt mycket mer än poängen i sig enligt mig. Använder du den för 2 personer i First till Asien är värdet 190k poäng.

Hoppas du får stor nyttja av BusinessClass, det har ändrat mångas reseliv till det bättre :)
Tack för ditt svar, precis som du skriver är det den slutsatsen som jag kom fram till och skrev i sista inlägget.

"Men självklart så är hela poängen med ett AMEX kort minst en 4-2-1 Voucher per år."

Ur ett intjäningsperspektiv med min spend är Premium att föredra framför Elite.

p.s Din påminnelse som moderator var bra, det har kommit X värvnings PM ;) d.s

Jag vill inflika lite OT att Elite även har bättre försäkring ( värderas olika om du har användning för den eller inte och har även Concierge om jag minns rätt) så det är lite mer än bara mer poäng, vouchers, baspoäng och högre värvningsbonus.

Nu har jag fått flera olika svar från vänner...hoppas ni kan hjälpa mig.
Har poäng som jag vill utnyttja för business till tokyo och mellandagarna och nyår 16/17. Finns det inte i den perioden kan jag tänka om...MEN frågan är huruvida det påverkar mitt 2-4-1 när jag flyger dit 2016 och flyger hem 2017. Jag kommer ju boka resan under 2016 men måste även hemfärden vara under 2016?

Har poäng som jag vill utnyttja för business till tokyo och mellandagarna och nyår 16/17. Finns det inte i den perioden kan jag tänka om...MEN frågan är huruvida det påverkar mitt 2-4-1 när jag flyger dit 2016 och flyger hem 2017. Jag kommer ju boka resan under 2016 men måste även hemfärden vara under 2016?

Bara resan är bokad i år är det OK. SAS verkar inte ha släppt något över jul/nyår alls gälände bonusbiljetter så det måste nog bli en Star Alliance award för 140k/person

Enligt reglerna så måste du väl även ha rest hem (alt påbörjat hemresan) senast 31/12 året efter det att du tjänat in din voucher. Dvs om du tjänade in den under förra året så ska du enligt reglerna inte få resa hem senare än nyårsafton i år.
Det ryktades tidigare (i en annan tråd?) att det fanns en glitch som tillät hemresor även senare, men bara om de bokades på SAS hemsida (och således endast med SAS Group och inte *A).

Snabb fråga, om man åker till Sydney/Australien, måste man åka över samma "zon" både dit och hem? Dvs om man åker över Peking till Sydney, måste man åka hem över samma zon också, och kan alltså inte åka över Bangkok? Hon som skall boka 2-4-1 säger att det är Aussie rules.

Snabb fråga, om man åker till Sydney/Australien, måste man åka över samma "zon" både dit och hem? Dvs om man åker över Peking till Sydney, måste man åka hem över samma zon också, och kan alltså inte åka över Bangkok? Hon som skall boka 2-4-1 säger att det är Aussie rules.
Det stämmer med vad som rapporterats tidigare, du får inte byta i olika "tredje-zon" på ut- resp hemresan.

Skulle det tex vara tillåtet att boka ARN-IST-CPH-SFO ena vägen (hade gärna velat prova Turkish business class)? Min resa till Nordamerika kommer att kosta 110 000 poäng och det känns lite dåligt utnyttjande att på ditvägen endast resa ARN-CPH-SFO med SAS. o_O

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen