Senaste nytt

Allt du behöver veta om Star Alliance awards med Turkish Airlines Miles&Smiles

Gäller gratis hotellrum även när man flyger på en awardbiljett?

När man landar på Ataturk brukar det finnas personal som hänvisar antingen vidare till transfer eller till bagagehallen. Mitt fall blir nog gränsfall (nästa avgång 8 timmar efter landningen) och min plan är ett jättesnabbt besök i loungen innan jag ger mig vidare till Turkish hotelldesk. Kan man på ett smidigt sätt ta sig landside från airside på Ataturk? Förlåt om det blev OT.

Om jag fattat reglerna rätt så spelar det ingen roll om det finns anslutningar som inte kräver övernattningar om just mitt flyg till IST landar så pass sent att den ända möjligheten till anslutning är dagen efter. Men du har mycket mer erfarenhet med Turkish än mig. Jag tänkte i alla fall testa. I värsta fall blir det en natt på loungen, vilket inte är så dåligt där :).

Nu när jag läser villkoren igen så tycker jag att jag hade fel. Men beroende på hur jag känner mig just då, kommer jag testa ändå. Som redan sagt, i värsta fall kommer jag tillbringa mer tid i loungen.

Någon som vet om det är möjligt att boka SQ First Suites med Miles&Smiles? Om jag förstått rätt så skulle man t.ex. i så fall kunna åka LHR-SIN-AKL i A380 suites för 161,000 miles enkel väg för två personer, right? 13+10 timmar i suites skulle ju vara nice sätt att ta sig till Nya Zeeland på.

Någon som vet om det är möjligt att boka SQ First Suites med Miles&Smiles? Om jag förstått rätt så skulle man t.ex. i så fall kunna åka LHR-SIN-AKL i A380 suites för 161,000 miles enkel väg för två personer, right? 13+10 timmar i suites skulle ju vara nice sätt att ta sig till Nya Zeeland på.
Går ej att boka då Singapore Airlines inte släpper Suites till partners.

Går ej att boka då Singapore Airlines inte släpper Suites till partners.
Attans, den "lilla" detaljen hade jag missat, gäller det bara suites eller också vanlig First? Har ni några tips på andra lämpliga Star Alliance bolag som släpper First-biljetter till TK som passar för resor åt asien/ocianien-hållet? Thai, ANA?

Attans, den "lilla" detaljen hade jag missat, gäller det bara suites eller också vanlig First? Har ni några tips på andra lämpliga Star Alliance bolag som släpper First-biljetter till TK som passar för resor åt asien/ocianien-hållet? Thai, ANA?
Thai Airways kan man flyga till Sydney i First Class.

Kanske lite OT men känns inte värt en egen tråd.

Om man har en bokningsklass som vanligtvis ger 100% med miles hos Turkish för en vuxen, hur mycket får ett barn (2-12 år)?

Toppen